כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מספקים תחמושת

הלוויין חשף: מכולות בצפון קוריאה הועמסו על ספינות רוסיות

תמונות לוויין גילו העמסת מכולות על ספינות רוסיות בנמל בצפון קוריאה. דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר באמצע אוקטובר כי צפון קוריאה העבירה יותר מאלף מכולות של ציוד צבאי ותחמושת לרוסיה

הלוויין חשף: מכולות בצפון קוריאה הועמסו על ספינות רוסיות
אילוסטרציה צילום: unsplash

בריטניה סיפקה לפאנל מומחים של האו"ם תמונות לוויין של שלוש ספינות רוסיות המעמיסות מכולות בנמל בצפון קוריאה. כך מדווח עיתון ה'גרדיאן'.

התמונות צולמו בין ספטמבר לדצמבר 2023. בנמל נראו שלוש ספינות רוסיות מועמסות במכולות, משם נשלחו לנמלים רוסיים במזרח הרחוק, נכתב בפרסום. לא ניתן היה לקבוע מה יש במכולות, צוין בדו"ח מודיעין הבריטי.

כל שלושת כלי השיט, מאיה, אנגרה ומריה, המוזכרים בדו"ח נמצאות תחת סנקציות אמריקאיות מאז 2022 בגלל הקשר שלהן עם חברת משרד ההגנה הרוסי אובורונלוגיסטיקה. ספינה אחת זוהתה כ"חלק מקבוצה של ספינות מסחריות שהיו מעורבות במשלוחים רבים של ציוד צבאי ותחמושת שנשלחה על ידי צפון קוריאה לרוסיה".

דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר באמצע אוקטובר כי צפון קוריאה העבירה יותר מאלף מכולות של ציוד צבאי ותחמושת לרוסיה.

בתחילת ינואר טען קירבי גם כי חיילים רוסים החלו להשתמש בטילים בליסטיים מצפון קוריאה כדי לתקוף את אוקראינה. לדבריו, הצבא הרוסי השתמש בטילים אלו במהלך ההפגזה על אוקראינה ב-30 בדצמבר 2023 וב-2 בינואר 2024. התובע הכללי האוקראיני, אנדריי קוסטין, אמר מאוחר יותר כי נתונים ראשוניים הראו כי חיילים רוסים השתמשו בטילים שיוצרו בצפון קוריאה כשהפגיזו את חרקוב ב-2 בינואר.

דוברו של נשיא רוסיה דמיטרי פסקוב, התייחס לדיווחים הללו, ואמר כי אין עדויות לאספקת נשק מצפון קוריאה לרוסיה.

 

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה צפון קוריאה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד