ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
חוסלו יותר מ-50 מחבלים

צה"ל מאשר: פתחנו בהתקפה אוגדתית נרחבת על מערב חאן יונס

כוחות רבים הסתערו על מחנה הפליטים של חאן יונס שבדרום רצועת עזה. קודם ההסתערות, חיל האוויר תקף מטרות של חמאס. צה"ל צפוי לפעול שם כמה ימים. בין המחבלים שחוסלו - מפקד פלוגה בחמאס | משרד הבריאות בעזה: 25,295 בני אדם נהרגו ברצועה מתחילת המלחמה

צה"ל מאשר: פתחנו בהתקפה אוגדתית נרחבת על מערב חאן יונס
כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

בהמשך לדיווחים הפלסטיניים שנפוצו ביממה האחרונה, צה״ל מודיע רשמית כי פתח במתקפה משולבת של 4 חטיבות (הקומנדו, הצנחנים, חטיבה 7 וגבעתי) על מערב חאן יונס - והכוחות מכתרים כעת את מחנה הפליטים חאן יונס ממערב והחלו לתמרן גם אל תוך המחנה.

המתקפה האוגדתית תימשך עוד מספר ימים, תכלול פשיטות ומבצעים צבאיים נוספים, במטרה לפרק את המסגרת הצבאית של חמאס באזור.

לפני ההתקפה הקרקעית, יצאו לפועל מספר מטסי תקיפה של חיל האוויר על המרחב. משעות הבוקר - חוסלו יותר מ-50 מחבלים באזור, בהם מפקד פלוגה שתכנן להוציא לפועל מספר מתווי פיגועים נגד כוחותינו, כך דווח בגל"צ.

מערב חאן יונס הוא אזור רגיש, שיש בו מחסות הומניטריים רבים, בתי חולים ואתרים רגישים נוספים. בצה״ל נערכים ל״מלכודות לגיטימציה״ שחמאס ינסה לבצע בהקשר הזה ואומרים כי יפעלו להימנע מפגיעה בבלתי מעורבים.

משרד הבריאות בעזה, המנוהל על ידי חמאס, הודיע כי 25,295 בני אדם נהרגו ברצועה מתחילת המלחמה, ועוד 63,000 נפצעו. לפי הודעת המשרד, כ-190 פלסטינים נהרגו ו-340 נפצעו ב-24 השעות האחרונות.

חמאס עזה חאן יונס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד