ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
כל העדכונים

שלושה קצינים נפלו בעזה | מתקפה נרחבת נגד המורדים החות'ים

צה"ל פתח במתקפה נרחבת על מערב חאן יונס ונלחם במחנה הפליטים בעיר, עשרות מחבלים חוסלו | שלושה קצינים בחטיבת הצנחנים נפלו בקרבות, שלושה נוספים נפצעו באורח קשה | סמוך לחצות ליל החלו להגיע דיווחים על תקיפת שורת יעדי טרור של המורדים החות'ים | מתעדכן

שלושה קצינים נפלו בעזה | מתקפה נרחבת נגד המורדים החות'ים
מלחמת חרבות ברזל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כוחות צה"ל מנהלים ביממה האחרונה קרבות עזים בחאן יונס, במסגרת המתקפה הנרחבת שנפתחה על מערב העיר. במתקפה המאסיבית, לה קדמו תקיפות אינטנסיביות של חיל האוויר, משתתפות חטיבות הקומנדו, חטיבה 7, גבעתי וצנחנים. בצה"ל מעריכים כי המתקפה נגד יעדי חמאס באזור צפויה להימשך כמה ימים. במהלך תקיפות צה"ל חוסלו עד כה עשרות מחבלים. הערב התיר צה"ל לפרסום כי שלושה קצינים נפלו כתוצאה מפגיעת טיל נ"ט במבנה בו שהו.

כל העדכונים:

23:52 - המבצע של הקואליציה נגד החות'ים קיבל את השם "קשת פוסידון". לפי סוכנות AP, היעדים הם מחסני טילים ומשגרים. המתקפה בוצעה באמצעות מטוסי וספינות קרב וגם ירי טילי טומאהוק מצוללות. 

23:47 - גורם אמריקני אומר לרשת אל ג'זירה כי כוחות אמריקניים ובריטיים הם שביצעו את התקיפות נגד החות'ים בתימן בסיוע לא מבצעי של מדינות נוספות.

23:33 - מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו הערב תשתיות טרור ועמדות תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפרים בליידא ועיתרון שבדרום לבנון. בנוסף, צה"ל תקף מוקדם יותר היום (שני) מבנה צבאי של הארגון במרחב מג'דל סלם.

23:26 - דיווחים בתימן על תקיפה אמריקנית באזור הבירה צנעא. ערוץ אל-ג'זירה דיווח על פיצוצים שנשמעו וגיחות של מטוסי קרב.

22:40 - ברק רביד מדווח ב'וואלה' כי ישראל מציעה הפוגה של כחודשיים תמורת שחרור כל החטופים. זה ההפסקת אש הארוכה ביותר שישראל הסכימה לה.

21:50 - כתבנו אברהם פריינד חושף: יו"ר ש"ס וחבר קבינט המלחמה אריה דרעי נמצא כעת בביקור ממושך בחדרו של מרן האדמו״ר מגור ב-4 עיניים.

21:11 - מתחילת המלחמה נכנסו לרצועת עזה 10 אלף משאיות סיוע הומניטרי דרך המעברים רפיח וכרם שלום. ישראל אישרה עד כה את הכנסתן של 99% מהמשאיות שנבדקו.

20:43 - מתחילת הלחימה פונו לסורוקה 2633 נפגעים בדרגות חומרה שונות. במהלך היממה החולפת פונו לסורוקה בפינוי אווירי ובפינוי רכוב 15 נפגעים, מתוכם 2 פצועים במצב קשה ו-2 בינוני. נכון לעכשיו מאושפזים בבית החולים במחלקות השונות 31 פצועים, 11 מהם במצב קשה.

20:25 - ישראל גיבשה עקרונות מנחים שיוכלו להוות בסיס למשא ומתן זאת בהמשך לדברי ראש הממשלה בנימין נתניהו במפגש עם משפחות חטופים. מדובר על קידום מתווה של בין 3-4 שלבים. כל הפרטים

20:14 - דיווחים בלבנון: הרוג אחד ושני פצועים בתקיפה ישראלית בכפר מג'דל סילם בדרום לבנון.

20:00 - מתקן לאימון בתוואי תת קרקעי, סימולטור לירי מרגמות ובריכת שחייה לאימון לקראת פשיטה ימית | לוחמי צוות הקרב של חטיבה 401 השמידו מוצב אימונים של ארגון הטרור חמאס בדרג׳ תופאח >> לדיווח המלא והתיעודים

19:44 - המורדים ‏החות'ים בתימן קיבלו אחריות על תקיפת ספינת משא אמריקאית במפרץ עדן בדרום ים סוף.

18:37 - הותר לפרסום: שלושה קצינים בצנחנים נפלו בקרבות בדרום הרצועה, שלושה נוספים נפצעו באורח קשה | לידיעה 

18:36 - השר בני גנץ נפגש עם שר ההגנה של צרפת ועדכן אותו על התפתחויות המלחמה. גנץ הדגיש כי "ישראל מתקרבת לשלב שבו תידרש לפעול באופן רחב בעומק שטח לבנון, כדי להסיר את האיום על אזרחיה ולדחוק את חיזבאללה הרחק מהיישובים על הגבול".

18:23 - משרד הבריאות של חמאס בעזה: 190 בני אדם נהרגו ברצועה ביממה האחרונה. בכך מגיע מספר ההרוגים מתחילת המלחמה ל-25,295

17:53 - קרבות עזים: אחרי הדיווחים הפלסטינים, צה"ל מאשר - פתחנו במתקפה מאסיבית על מערב חאן יונס

17:35 - אחרי הדיווחים הפלסטינים, צה"ל מאשר: פתחנו במתקפה מאסיבית על מערב חאן יונס.

16:50 - מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במרחב מארון א-ראס מוקדם יותר היום מבנה צבאי בו שהו מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה. לאחר תקיפת המבנה ניתן לראות פיצוצי משנה רבים המעידים על המצאות אמצעי לחימה במקום. בנוסף הותקפו שלוש עמדות תצפית ומבנה צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחבים מרווחין, שיחין, טייבה וטיר-חרפא שבדרום לבנון.

15:25 - ההרוג ה-166 של חיזבאללה, עלי סעיד יחיא.

14:30 - השר גלנט: לא נעצור את האש גם אם חיזבאללה יעצור אותה באופן חד צדדי.

14:25 - אל ג'זירה: 64 ספינות הצליחו לחצות את הים האדום בבטחה, לאחר שהניפו דגל המכחיש כל קשר עם ישראל.

14:15 - נתניהו למשפחות החטופים: "בניגוד למה שאומרים אין הצעה אמיתית של חמאס, יש יוזמה שלנו ולא אפרט".

13:50 - דובר צה"ל: בשעות האחרונות הופץ תיעוד של משרתי מילואים שמביעים מחאה בזמן שירות מילואים פעיל תוך שימוש בכלים צבאיים. המעשים הנראים בסרטון הינם בניגוד לפקודות ואין להם מקום בצה״ל, לא בשגרה ולא במלחמה. האירוע מתוחקר.

12:55 - עם חומרים להכנת מטעני נפץ: שני פעילי דאעש נעצרו בירושלים

12:10 - משפחות חטופים התפרצו לועדת כספים, הניפו שלטים וקראו לחברי הכנסת: "אתם לא תשבו כאן כשהם מתים שם"

12:00  - עשרות מחבלים חוסלו, מאות מטרות הותקפו: תיעוד מהלחימה בקסבה של חאן יונס

לעדכונים קודמים מהמלחמה

מלחמת חרבות ברזל חמאס צה"ל עזה לבנון חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד