כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"יוקר המחיה מאמיר"

עובדים בשכר מינימום? יש לנו בשורה בשבילכם

שר העבודה מתכוון להעלות את שכר המינימום עליה הוא צפוי לחתום בחודש אפריל, אך היא תחול למפרע מתחילת השנה האזרחית - ינואר 2024 | השר בן צור: "יוקר המחיה מאמיר לשחקים ואנחנו חייבים להתאים את משכורתם של העובדים בהתאם"

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

שר העבודה יואב בן צור מתכוון להעלות את שכר המינימום. על פי עבודת מטה מקצועית שנעשתה במשרד העבודה, שר העבודה הודיע כי בכוונתו להעלות את שכר המינימום. העלאת שכר המינימום הינה בסמכות שר העבודה והיא צפויה להיחתם על ידו בחודש אפריל 2024 ותחול רטרואקטיבית מינואר 2024.

בנייר העמדה שפרסם משרד העבודה נכתב בחן היתר כי מניתוח הנתונים עולה כי השכר הממוצע עלה במהלך 2023 בכ-5.7%, עלייה משמעותית שמצדיקה התאמה של שכר המינימום ובנוסף האינפלציה עלתה בכ-3.6%, כלומר העובדים שמשתכרים שכר מינימום חוו שחיקה של 3.6% בשכרם. עובדים אלו לרוב, אינם בין העובדים העמידים ביותר במשק, לכן סביר להניח ששחיקה זו הקשתה על רבים מהם לעמוד בהוצאות החודשיות.

השר בן צור מסר מצידו: "העלייה הצפויה בשכר המינימום מבורכת ונדרשת. יוקר המחיה מאמיר לשחקים ואנחנו חייבים להתאים את משכורתם של העובדים בהתאם. משרד העבודה ימשיך להילחם למען זכויותיהם ומעמדם של העובדים".

העלאת שכר העלאת מחירים שכר מינימום שכר המינימום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד