ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
מסמך פנימי מגלה

האיחוד האירופי מתכנן לכפות על ישראל את סיום המלחמה בעזה

מסמך פנימי של האיחוד האירופי נחשף, ובו תכנון של האיחוד האירופי לקדם משא ומתן לסיום המלחמה בעזה ללא מעורבות ישראל. איום על ישראל אם תסרב לקחת חלק בו

האיחוד האירופי מתכנן לכפות על ישראל את סיום המלחמה בעזה
בניין האיחוד האירופי צילום: Pixabay

ה'דיילי טלגרף' הבריטי פרסם אודות מסמך פנימי של האיחוד האירופי, בו תכנון האיחוד לקדם משא ומתן לסיום המלחמה בעזה ללא מעורבות ישראל. 

התוכנית שהוגדרה במסמך כ"תוכנית שלום", כללה 12 נקודות שגובשה על ידי האיחוד האירופי וקבעה כי "לא מציאותי להניח שהישראלים והפלסטינים יעסקו בעתיד הקרוב ישירות במשא ומתן לשלום".

גורמים באיחוד הציעו שיחות בהובלת ארה"ב עם האו"ם, מצרים, ירדן, ערב הסעודית ומדינות ערביות נוספות, תוך איום על ישראל אם תסרב לקחת חלק בו.

עוד מהמסמך. "הפלסטינים יצטרכו אלטרנטיבה מדינית חדשה במקום חמאס, בעוד ישראל תצטרך למצוא את הדרך להשתתף במשא ומתן לקראת פתרון שתי מדינות", נכתב במסמך, שנחשף ב"טלגרף". לפי המסמך: "באחריותם של גורמים חיצוניים כמו האיחוד האירופי, לסייע לצדדים בסכסוך על ידי הכנת הקרקע לשלום כולל". התוכנית של האיחוד, אף הוצגה היום לשרי החוץ של האיחוד האירופי על ידי ג'וזפ בורל, הנציב העליון לענייני חוץ של האיחוד האירופי.

בנוסף דווח היום בבריסל כי ראש האיחוד האירופי לענייני חוץ, ג'וזפ בורל, דוחף לוועידה בינלאומית שתדון בפתרון שתי המדינות. בנאום לעיתונאים בתום דיון באיחוד האירופי, אמר בורל כי כל חברי האיחוד האירופי מסכימים שזהו הפתרון הקיים היחיד שיכול להבטיח שלום וביטחון הן לישראלים והן לפלסטינים.  

"אם ישראל לא תסכים להשתתף, זה יהיה קשה, אבל זה לא אמור למנוע ממדינות אחרות לדון בזה", אמר המנהיג האירופי. הוא הוסיף כי האיחוד האירופי יתחיל כעת בהכנות לוועידה הבינלאומית, וציין כי לאירופה יש "מחויבות מוסרית" לעשות זאת, אך סירב לומר אם האיחוד יכריח את ישראל לקבל את הצעתם.  

מלחמת חרבות ברזל חמאס האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד