ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
החזית התימנית

ארה"ב מכחישה את טענת החות'ים על תקיפת ספינת משא צבאית

בהודעת הארגון החמוש נטען כי הם ביצעו את התקיפה על הספינה בתגובה ל"התקפות של ארה"ב ובריטניה על עמדות החות'ים" | בהודעה לא נאמר מתי או היכן בדיוק התרחשה התקיפה

ספינת מלחמה
ספינת מלחמה

ארצות הברית דחתה את הטענה של המורדים החות'ים בתימן כי הם תקפו את אוניית המשא הצבאית של ארה"ב 'אושן ג'אז' במפרץ עדן. "הדיווח של הטרוריסטים החות'ים הנתמכים על ידי איראן על תקיפה מוצלחת לכאורה על Ocean Jazz הוא שקרי בעליל", אמרו בפיקוד מרכז בכוחות הצי האמריקני בהצהרה היום (שני), והוסיפו כי "המטה שמר על תקשורת מתמדת עם M/V Ocean Jazz לאורך כל המעבר הבטוח שלה במפרץ."

הארגון, המקושר לאיראן ששולט בחלק גדול בתימן, לא אמר מתי או היכן בדיוק התרחשה התקיפה, או אם נגרם נזק כלשהו. "הכוחות המזוינים של תימן מאשרים כי תגמול נגד התקפות אמריקאיות ובריטיות היא בלתי נמנעת, וכל תוקפנות חדשה לא תישאר ללא עונש", אמרו החות'ים מוקדם יותר בהצהרה. חברת האבטחה הימית הבריטית אמבריי אמרה שהספינה שנתקפה על ידי החות'ים ביום שני הייתה בחוזה על ידי הצבא האמריקני.

כוחות ארה"ב ובריטניה פתחו במתקפות ברחבי תימן נגד כוחות החות'ים בשבועות האחרונים בתגובה לחודשים של התקפות החות'ים על ספינות ים סוף שלדברי הלוחמים הנתמכים על ידי איראן היא תגובה למלחמתה של ישראל בעזה.

מאז נובמבר, החות'ים תקפו עשרות ספינות מסחריות שעברו בים האדום, ושיבשו את הסחר הימי הבינלאומי. המורדים טענו בתחילה כי הם תוקפים כלי שיט המזוהים עם ישראל, אך מאז הרחיבו את יעדיהם לכלול כלי שיט הקשורים לארה"ב ולבריטניה. החות'ים אומרים שההתקפות שלהם בים האדום הן חלק מתמיכתם בפלסטינים שנמצאים לטענתם "תחת מצור".

 

ארה"ב ספינות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד