י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
סייעה לאיראן

סנקציות על חברה שהטיסה חמושים להילחם נגד ישראל

ארה"ב הטילה סנקציות על חברת תעופה עיראקית שסייעה למיליציות הקשורות לאיראן. החברה הטיסה חמושים להילחם נגד ישראל במקומות לא מוגדרים, כך מסר משרד האוצר האמריקני

סנקציות על חברה שהטיסה חמושים להילחם נגד ישראל
בסיס טילים חדש במפרץ הפרסי צילום: משמרות המהפכה האיראנית

משרד האוצר האמריקני אמר כי הטיל סנקציות על חברת תעופה עיראקית 'פליי בגדאד' (Fly Bagdad) על הובלת נשק, מזומנים ולוחמים מטעם משמרות המהפכה האסלאמית של איראן וארגונים חמושים בעלי ברית איראניים.

בהצהרת משרד האוצר האמריקני נאמר, כי חברת 'פליי בגדאד', בנוסף לטיסות המסחריות שלה, ניהלה גם שירות תחבורה אזורי מטעם משמרות המהפכה וקבוצות בעלי ברית בסוריה ובלבנון שהעבירו כלי נשק, מקלעים, רימונים רקטות ועוד כמה סוגי טילים.

החברה גם סיפקה ללוחמים תחבורה מעיראק לסוריה ולבנון, ולאחרונה הטיסה חמושים עיראקים מקבוצות הקשורות לאיראן להילחם נגד ישראל במקומות לא מוגדרים, כך מסר משרד האוצר האמריקני.

"איראן ונציגיה ביקשו לפגוע בכלכלות אזוריות ולהשתמש בעסקים לגיטימיים לכאורה ככיסוי למימון התקפותיהם", אמר בריאן נלסון, השר הממונה על ענייני טרור ומודיעין פיננסי במשרד האוצר האמריקני.

חברת 'פליי בגדאד' הכחישה בתוקף את ההאשמות, ומסרה בהצהרה כי ההאשמות חסרות בסיס וכי החברה "פעלה במשך שנים תחת פיקוח ישיר של ממשלת עיראק המיוצגת על ידי רשות התעופה האזרחית העיראקית ומשרד התחבורה".

איראן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל עיראק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד