א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
קטאר סרבה

דיווח ב-CNN: זו הצעת ראש המוסד להפסקת אש

ישראל הציעה לאפשר לבכירי חמאס לעזוב את עזה כחלק מהסכם הפסקת אש רחב, כך דיווחה רשת CNN. ההצעה של ישראל שמנהיגי חמאס יוכלו לעזוב את עזה, למרות שסביר להניח שלא תתקבל על ידי חמאס, נידונה כחלק ממשא ומתן רחב יותר להפסקת אש לפחות פעמיים בשבועות האחרונים

דיווח ב-CNN: זו הצעת ראש המוסד להפסקת אש
מחבל חמאס בפתח מנהרה בעזה צילום: Attia Muhammed/Flash90

ישראל הציעה כי בכירי חמאס יוכלו לעזוב את עזה כחלק מהסכם הפסקת אש נרחב יותר, כך אמרו ל-CNN שני גורמים המכירים את הדיונים הבינלאומיים המתמשכים.

בזמן שישראל נאבקת להשיג את המטרה של השמדה מוחלטת של חמאס, למרות מלחמה בת כמעט ארבעה חודשים בעזה, ישראל לא הצליחה ללכוד או להרוג אף אחד מהמנהיגים הבכירים ביותר של חמאס בעזה והותירה כ-70% מהכוח הלוחם של חמאס על כנו, כך על פי הערכות ישראל עצמה.

למרות שזה ייתן מעבר בטוח מעזה למנהיגי חמאס הבכירים שתיזמנו את הפיגוע ב-7 באוקטובר, ריקון עזה ממנהיגיה עלול להחליש את אחיזתו של חמאס באזור ובמקביל לאפשר לישראל להמשיך במעקב אחר מנהיגי חמאס בחו"ל.

בכירי חמאס מתגוררים בדוחא, בירת קטאר ובביירות בירת לבנון. תקיפה אווירית ישראלית בתחילת החודש חיסלה מפקד בכיר חמאס בביירות.

ההצעה של ישראל שמנהיגי חמאס יוכלו לעזוב את עזה, למרות שסביר להניח שלא תתקבל על ידי חמאס, נדונה כחלק ממשא ומתן רחב יותר להפסקת אש לפחות פעמיים בשבועות האחרונים - פעם אחת בחודש שעבר בוורשה על ידי ראש המוסד דדי ברנע, ולאחר מכן שוב החודש בדוחא עם מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן, כך לפי גורם רשמי שמכיר את הדיונים ושוחח עם רשת CNN.

ההצעה למנהיגי חמאס לעזוב את עזה הועלתה בוורשה בדצמבר על ידי ברנע, כשנפגש עם ראש ה-CIA האמריקאי ביל ברנס ועם ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבדולרחמן אל תאני, ששימש כמתווך עם חמאס. גורם רשמי שמכיר את הדיונים בפגישות אמר שזה הועלה שוב כאשר בלינקן שהה בבירת קטאר מוקדם יותר החודש.

בפגישה זו נאמר לבלינקן על ידי אל תאני שהרעיון הישראלי "לעולם לא יעבוד", אמר הפקיד. בין היתר בגלל חוסר אמון של חמאס בכך שישראל אכן תסיים את פעולותיה נגד חמאס בעזה גם לאחר עזיבת ההנהגה.

עזה חמאס קטאר דדי ברנע מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד