כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
למרות המלחמות

עלייה משמעותית במספר הנוסעים לאומן בחודשיים האחרונים

מתחילת החורף הנוכחי ובעיקר מאז שבת חנוכה חל גידול משמעותי וקבוע במספר הנוסעים לאומן. לדברי סוכני הנסיעות כבר יותר מ-3 שנים לא נסעו לאומן מתפללים כה רבים בזמני שגרה

עלייה משמעותית במספר הנוסעים לאומן בחודשיים האחרונים
המונים באומן צילום: איחוד ברסלב באומן

מאז פרצה מלחמת רוסיה - אוקראינה לפני כשנתיים חלה ירידה משמעותית בכמות המתפללים הנוסעים לפקוד את קברו של רבי נחמן מברסלב בעיר אומן שבאוקראינה.

עוד קודם לכן, משבר הקורונה העולמי עצר משמעותית את תחום התעופה בכל העולם. העיר אומן בה שוכן קברו של רבי נחמן לא נפקדה מהמשבר כך שבסופו של דבר אנו נמצאים במשבר תעופה משמעותי ומתמשך כבר כמעט 4 שנים - מאז הקיץ של שנת תש"פ (2020).

עם זאת, מתחילת החורף הנוכחי של שנת תשפ"ד (2024) ובעיקר מאז התקבצות חסידי ברסלב מאומן בשבת חנוכה, חל גידול משמעותי וקבוע במספר הנוסעים לאומן כשלדברי סוכני הנסיעות כבר יותר מ-3 שנים לא נסעו לאומן מתפללים כה רבים בזמני שגרה גם בזמן שמתנהלת מלחמה בישראל.

יו"ר איחוד ברסלב באומן הרב נתן בן נון מספר כי "בשבועות האחרונים אנו ערים למצב חדש ומשמח בו מידי שבת מגיעות לאומן קבוצות גדולות של מתפללים ורחובות הרובע היהודי באומן מלאים באורחים רבים שבאים לפקוד את קברו של הצדיק".

עובדי איחוד ברסלב באומן שהופתעו מהגידול הרב והלא צפוי נערכו במהירות לשינויים וממשיכים להיערך כל העת לקראת הגעת כמויות גדולות של מתפללים בהכנת מתחם הציון לקראת הגעת האורחים הרבים תוך דאגה לכל הדרוש כמו חימום בימי החורף הקרים ותחזוקה שוטפת ונקיון כנדרש.

גבאי ציון רבי נחמן הרב נתן צמח אומר "כי לצד ההפתעה הרבה שאנו חווים מהגידול המשמעותי והלא צפוי בכמות האורחים המגיעים לאומן מכל רחבי העולם להתפלל על קברו של הצדיק, אנו נושאים תפילה שהמתפללים יתרבו עוד ויחזירו את המצב בהיכל הציון לקדמותו, מלא מפה אל פה ושוקק חיים כפי שהיה לפני הקורונה".

מלחמת אוקראינה רוסיה מלחמת חרבות ברזל ברסלב אומן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד