כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הסיבה המפתיעה לביטול הניתוח המורכב של הילד המיוחד

שיטת ההעמדה של הצוות בבית הספר 'גבעולים' באלעד של רשת פרח מנעה ניתוח מיותר

הסיבה המפתיעה לביטול הניתוח המורכב של הילד המיוחד
הסיבה המפתיעה לביטול הניתוח המורכב: צילום: באדיבות המשפחה

א', בן 11, מתמודד עם שיתוק מוחין מורכב, והינו תלמיד מן המניין בבית ספר 'גבעולים' באלעד המשתייך לרשת החינוך המיוחד הגדולה בישראל פרח, המונה אלפי תלמידים,
לפני כמה חודשים הוא אובחן עם תת פריקת ירך המצריכה ניתוח. מדובר בניתוח אורטופדי קשה, עם החלמה ארוכה וכואבת, שא' מכיר מקרוב כי נאלץ לעבור אותו פעמיים בעבר, בנוסף לניתוחים רבים שנאלץ לעבור במהלך חייו.

בעקבות פריצתה של המלחמה וההתמודדויות הרבות שהביאה איתה - לאוכלוסיות המתמודדות עם צרכים מיוחדים בכלל, ול-א' בפרט שהתמודד עם פרכוסים בזמן האזעקות, תוך כדי שאימו רצה איתו לחדר המדרגות עם כיסא הגלגלים - החליטה המשפחה לדחות מעט את מועד הניתוח.

כהכנה לניתוח הקרב, השבוע הגיע א' עם אימו  לרופא המנתח לביצוע צילום על מנת לאמוד את מצבו. לתדהמת הרופא מצב הירך נראה תקין לחלוטין, והצורך בניתוח ירד מהפרק.
לתדהמת הרופא שניסה לברר אצל האמא מה גרם לשינוי המפתיע, שיתפה אימו של א', מה הוביל לתוצאה: "בבית הספר 'גבעולים' באלעד שם לומד בני, הצוות החינוכי והפרא-רפואי דואגים ומקפידים מדי יום להעמיד אותו במשך שעתיים על הרגליים. בזכות צוות מסור ותוכנית סדורה ומקצועית הכוללת שעות בהן בני עמד על רגליו, הגענו לרגע הזה. בכנות, בבית קשה לי לעבוד איתו, בבית אני רוצה להיות אמא שלו ולא המטפלת שלו. בזכות האמונה שלהם והעבודה הקשה והמקצועית אנחנו יוצאים מכאן הביתה ולא לחדר הניתוח."

בעקבות פרסום הסיפור, האם וגם הצוות החינוכי קיבלו עשרות פניות של הורים ושל אנשי מקצוע שביקשו ללמוד את המקרה ואת שיטת העמדה שבזכותה בוטל הניתוח.

הרב משה שטיין, מייסד ומנכ”ל פרח: "יש לנו ברשת פרח בכלל ובבית ספר גבעולים בפרט, צוות מסור שמעניק טיפול מקצועי ללא פשרות. ההתעקשות וההקפדה של הצוות על עמידה עקבית באמצעות עמידון הביאה לתוצאה המרגשת הזו."

רשת פרח פועלת מעל 20 שנה ומפעילה עשרות מסגרות לחינוך מיוחד בפריסה ארצית. אלפי ילדים, בכל הגילאים ובמגוון רחב של לקויות וצרכים מיוחדים, מקבלים מעטפת חינוכית-טיפולית מותאמת אישית.

 

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד