כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אור ירוק: ישראל מפגרת אחרי העולם בכל הקשור לנתיבי תחבורה ציבורית

אורך נתיבי התחבורה המיועדים ושמורים לתחבורה ציבורית במטרופולינים בעולם, ארוך עד פי שמונה יותר מאשר במטרופולינים שבישראל. מנכ"ל אור ירוק: "ככל שנתיבי התחבורה יהיו טובים, התחבורה הציבורית תצמצם את הפער"

אור ירוק: ישראל מפגרת אחרי העולם בכל הקשור לנתיבי תחבורה ציבורית
נתיב תחבורה ציבורית צילום: פלאש 90

עד כמה התחבורה הציבורית בישראל מפגרת אחרי העולם? מנתוני משרד התחבורה שהגיעו לידי עמותת אור ירוק, עולה כי אורך נתיבי התחבורה המיועדים ושמורים לתחבורה ציבורית במטרופולינים בעולם ארוך עד פי שמונה יותר מאשר במטרופולינים שבישראל.

על פי תכנית אסטרטגית לפיתוח תחבורה ציבורית שהכינו במשרד התחבורה והאוצר (דצמבר 2012) נטען כי: "אורך מסלולי תחבורה ציבורית בזכות דרך בלעדית לתושב במטרופולינים בישראל הינו 25-100 מטרים, לעומת 150-200 מטרים לתושב במרבית המטרופולינים בעולם עם נתיבי תחבורה ציבורית מפותחים".

במשרד התחבורה ציינו את התוצאות העגומות: "מהירות ממוצעת של תחבורה ציבורית במטרופולינים בישראל עומדת על 16-19 קמ"ש, בהשוואה למהירות ממוצעת של 25 קמ"ש בערים, במדינות מפותחות".

במשרד התחבורה מציינים כי הבעיות מתרכזות בהיעדר אכיפה, בתחזוקה ירודה, בהיעדר רציפות של קטעי הדרך ובכך שאין מספיק קילומטרים דרך עם העדפה לתחבורה הציבורית.

במשרד רוצים לעודד אנשים לעשות שימוש בתחבורה הציבורית תוך כדי מעבר משימוש ברכב הפרטי, ומציינים כי יעשו זאת על ידי קיצור זמן הנסיעה מדלת לדלת, הגדלת גורם הוודאות של מועדי הגעת האוטובוס, שילוב מרבי של מספר מערכות תחבורה ציבורית רבות קיבולת.
במשרד התחבורה מציינים כי יתאמו עם משטרת ישראל את נושא האכיפה וכי יתחיל פיילוט לאורך תשעה צירים.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "משרד התחבורה חייב ליצור הרבה יותר נתיבי תחבורה ציבורית שיעודדו את הציבור להשאיר בבית את הרכב הפרטי ולעשות שימוש בתחבורה הציבורית. ככל שנתיבי התחבורה שמיועדים להסעת המונים יהיו טובים, פנויים, מהירים ובטוחים, התחבורה הציבורית בישראל תצמצם את הפער הגדול מול המדינות המתקדמות בעולם".
אור ירוק תנועה רכב כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד