כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
דוח חדש

עלייה במספר המעשנים ובעלי המשקל העודף

לפי דוח חדש של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות, כמעט 60% מהאוכלוסיה הבוגרת בישראל סובלת מעודף משקל, ו-21% אחוז מהאוכלוסיה בגילאי 16 ומעלה מעשנים

עלייה במספר המעשנים ובעלי המשקל העודף
נזקי עישון צילום: פיקסביי

הבוקר (שלישי) התפרסם הדוח השנתי למדדי איכות הרפואה בקהילה של המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות - ובו התפרסו נתונים מהם עולה כי ישנה עלייה במספר בעלי המשקל העודף והמעשנים בישראל.

לפי דיווח "כאן 11", 60% מהאוכלוסייה הבוגרת בישראל סובלת מעודף משקל. בנוסף, חלה עלייה בהשמנת היתר בקרב ילדים כאשר מספר בני ה-7 שסובלים מהשמנת יתר עלה ל-8.5%. בקרב נוער בגילי 14-15, מדובר ב-13%.

פרופ' נחמן אש, יו"ר המכון הלאומי לחקר מדיניות הבריאות, הזהיר: "את הילדים הללו נפגוש בשנים הבאות עם מחלות. חייבים לפעול בנחישות כדי למגר את המגפה הזאת, להגביר את החינוך ולצמצם צריכת משקאות. זו בעיה לאומית ולא רק של מערכת הבריאות".

יחד עם זאת, ב-2022 הגיע שיעור המעשנים בישראל ל-21% מהאוכלוסייה הבוגרת. ישנה אף עלייה במספר חולי הסוכרת, שחצה את רף ה-10%.

פרופ' אש אמר בעניין זה: "החשש שתקופת המלחמה תשפיע לרעה על מדדי הבריאות, הן מאחר שהציבור נמצא במתח ולא מקפיד, והן בגלל ירידה של בפעילות של מניעת תחלואה וקידום בריאות של קופות החולים. גם קיצוץ התקציב ישפיע לרעה על פעילות זו. את הנזקים אנחנו עלולים לראות בעתיד הקרוב והרחוק יותר - בשיעור עולה של מחלות כרוניות שאפשר למנוע אותן".

סיגריות עישון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד