ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
יום כואב של הלוויות

תיעוד: מטח הרקטות של חיזבאללה לעבר מירון

היום ה-109 ללחימה הוא אחד הקשים מנשוא מאז השבעה באוקטובר, עם נפילתם של 21 לוחמים בקריסת שני מבנים ופגיעת טנק מירי RPG של מחבלי חמאס | צה"ל תקף בלבנון: "הושמד נכס צבאי של חיזבאללה בשיתוף כוחות איראניים" | נמשכים המגעים לעסקת חטופים | כל העדכונים

תיעוד: מטח הרקטות של חיזבאללה לעבר מירון
כוחות צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

ישראל נמצאת ביומה ה-109 של מלחמת 'חרבות ברזל': אוגדה 98 השלימה במהלך הלילה את כיתור חאן יונס, העיר השנייה בגדולה ברצועת עזה. כאשר על פי הערכות בה נמצאים בכירי חמאס ומוחזקים בה חטופים.

אסון כבד אירע בעזה אמש בסביבות השעה 16:00, כאשר מחבלים ירו RPG לעבר מבנים שהונחו בהם מוקשים לקראת השמדתם כאשר בתוכם שוהים חיילים, 21 לוחמים נפלו בתקרית והחילוץ נמשך שעות ארוכות. המגעים לעסקת חטופים נמשכים.

כל העדכונים:

00:15 - מרצועת עזה לא נורתה היום אף לא רקטה אחת והשקט שם נשמר מאז יום שני בשעה 14:43, אז נשמעו התראות בכיסופים ועין השלושה. בצפון נשמר השקט מאז 13:54 (שלישי).

00:10 - ‏דיווח ב'רויטרס': ישראל וחמאס הסכימו באופן עקרוני להסכם להפוגה של חודש בלחימה כחלק מעסקה לשחרור חטופים ישראלים תמורת שחרור אסירים פלסטינים. לפי הדיווח יש עיכוב בביצוע בשל פערים בין הצדדים.

23:55 - גורם ביטחוני אמריקני לאל ג'זירה: התקיפות מכוונת למוצבים של גדודי חיזבאללה העיראקי (מיליציה פרו איראנית) בתגובה על ההתקפות האחרונות נגד כוחות אמריקניים.

23:48 - במקביל מקורות המזוהים עם המיליציות הפרו איראניות מדווחים על תקיפה אמריקנית באזור העיר אל-קאא'ם בגבול בין עיראק לסוריה.

23:35 - מקורות המזוהים עם המיליציות הפרו איראניות בעיראק מדווחים על תקיפה אמריקנית באזור ג'ורפ סח'ר, 60 קילומטרים דרומית לבירה בגדאד.

23:31 - מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש טוען: "מחלות מתפשטות בעזה בזמן שמערכת הבריאות קורסת. התושבים לא נמצאים רק בסיכון למות או להיפצע מהפצצות, אלא גם להידבק במחלות מדבקות". עוד הוסיף המזכ"ל, "צריך עוד נקודות גישה לעזה וגם החזרה של העברת סיוע לרצועה דרך נמל אשדוד. בנוסף, האו"ם צריך גישה לצפון הרצועה - רוב תוכניות הסיוע שתוכננו לינואר נדחו בידי ישראל".

23:16 - רועי קייס מדווח ב'כאן 11': בית החולים ע"ש רפיק אל-חרירי בדרום ביירות לבנון, קיים היום תרגיל מוכנות לשעת חירום שמדמה מצב של מלחמה. עצם זה שאחד מהמתקנים הרפואיים החשובים בביירות ובלבנון בכלל מקיים תרגיל כזה מלמד לא מעט על החשש שם שהמערכה בין חיזבאללה לישראל עתידה להתרחב.

23:00 - הסחבת בחקירת זוועות חמאס - גורמים במשטרה נגד הפרקליטות: ליבת הראיות כבר קיימת, יש להכריע באשר למתווה כתבי האישום. הדרישה לתיקים מושלמים - בלתי אפשרית. כך דווח ב'כאן 11'.

22:42 - בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אישר את הדיווחים: יש כמה הצעות, כאשר תכלית ההצעה הישראלית - הפסקת אש זמנית ולאחר מכן, חזרה ללחימה. אך הוא הבהיר כי זה מנוגד לתנאים שלהם: סיום המלחמה ונסיגה של צה"ל מהרצועה.

22:34 - שר הביטחון יואב גלנט נשא דברים בהלוויתו של רס"ל שגיא עידן הי"ד שנפל בעזה ואמר: "בשעתה הקשה ביותר של לימור, מעל קברו הטרי של בנה, היא בחרה באופן אצילי וגאה להתעטף בדגל ישראל. זהו שיעור של אהבת העם והארץ, לכל מי שנכח בהלוויה ותזכורת ניצחת עבור מה אנו נלחמים".

22:22 - שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן תקף את רוסיה באו"ם: "משתמשת ברחפנים איראניים כדי להרוג אזרחים אוקראינים".

22:11 - הפנטגון הודיע כי ארצות הברית השמידה כ-20 טילים ויותר מ-25 אתרים לשיגור טילים בתימן מאז תחילת המתקפות נגד המורדים החות'ים.

22:00 - בשעה האחרונה בסיס עין אל-אסד האמריקני במערב עיראק הותקף פעמיים בידי המיליציות הפרו איראניות.

21:49 - שר הביטחון יואב גלנט בפגישת קבינט המלחמה וראשי רשויות בצפון: "ברגע שיוגדר תאריך דד ליין לחזרת תושבי הצפון זה ינבא משהו שישחק לידיים של חיזבאללה. זה שאין תאריך יעד פומבי זה דבר טוב, חוסר הבהירות מקשה עוד יותר על חיזבאללה. עצירה בדרום תקים עלינו את חיזבאללה, אסור שהמלחמה בעזה תסתיים במצב הנוכחי בלי פירוק מוחלט של חמאס".

21:31 - עיתון 'לוריאנט' הלבנוני בסיקור מיוחד על הפאניקה בחיזבאללה מרמת החדירה המודיעינית של ישראל. שכניהם של חמשת בכירי כח רדואן שחוסלו קיבלו טלפון לעזוב את הבית קודם החיסול, אל עארורי חוסל ביום שהגיע מקטאר במידור גבוה, בכיר כח רדואן ויסאם טאוויל החליף 3 רכבים בדרכו לדרום לבנון, ללא הועיל.

21:20 - חברת 'נטבלוקס' מאשרת כי רשת התקשורת ברצועת עזה מושבתת ב-24 השעות האחרונות.

21:09 - במהלך היממה החולפת פונו לסורוקה בפינוי מוסק ובפינוי רכוב 14 נפגעים, מתוכם 3 פצועים במצב קשה. נכון לעכשיו מאושפזים בבית החולים במחלקות השונות 32 פצועים, 14 מהם במצב קשה.

20:57 - בכיר בבית הלבן, ג׳ון קירבי, התייחס למגעים לעסקת חטופים ואמר כי "יש שיחות מאוד רציניות". עוד אמר: "נתמוך בהפסקה זמנית של המלחמה במסגרת עסקת חטופים. זו גם תהיה הזדמנות להכניס עוד סיוע לעזה".

20:48 - חלק מהגורמים הישראלים מעריכים: גם אם התשובה של חמאס תהיה שלילית - "בזמן הקרוב" חמאס ירצה סוג מסויים של עסקת חטופים. גורמים ישראלים צוטטו הערב ב'כאן 11': "ייתכן שחמאס יצטרך את ההפוגה בעקבות הלחץ והפעילות הישראלית בחאן יונס ובדרום הרצועה - ואז יגיע שלב העסקה. ייתכן וזו תהיה עסקה חלקית - שלא בטוח שתכלול את כל החטופים".

20:40 - דובר צה"ל הגרי בפרק שאלות העיתונאים: "יש עדיין חוליות מחבלים בודדות קרוב לגבול. יש כוחות צה״ל שממשיכים לפגוע בחוליות האלה כדי לייצר את התנאים להחזרת התושבים. טרור של בודדים עוד ילווה אותנו ונידרש כל הזמן לחזור ולהעמיק את ההישג".

20:37 - דובר צה"ל על התקרית הקשה בחאן יונס, שבה נהרגו 21 חיילי מילואים: "מרבית הלוחמים שהיו במבנה נהרגו מהפיצוץ ומהקריסה, חיסלנו ביממה האחרונה יותר מ-100 מחבלים במערב העיר".

20:30 - דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה הערב: "המחיר של המלחמה כבד וכואב. משרתי מילואים מכל חלקי החברה הישראלית, פשוטו כמשמעו. מכל המגזרים ומכל חלקי הארץ - הקריבו את חייהם למען הבית המשותף של כולנו".

20:26 - חיזבאללה מפרסם תיעוד של הירי הרקטי הבוקר לעבר בסיס יב"א בהר מירון.

20:08 - סגן מזכ"ל הג'האד האיסלאמי, מחמד אלהנדי: "ישראל לא תוכל לשאת את תמונות ארונות חייליה לאורך זמן. אם ישראל תעבור לשלב של תקיפה מהאוויר בלבד היא לא תוכל להשיג את מטרותיה. במסגרת עסקת האסירים חייבת להיות הפסקת אש ונסיגה מעזה. אופי השלטון בעזה הוא עניין פלסטיני פנימי".

19:54 - דובר המועצה לביטחון לאומי ג'ון קירבי אמר כי המאמצים רציניים ושלח תנחומים למשפחות החללים שנפלו באסון החאן יונס. הוא אמר כי השליח האמריקני ידון בסוגיות אזוריות הכוללות נורמליזציה סעודית-ישראלית.

19:33 - שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב אמר בריאיון לרשת CBS האמריקנית כי רוסיה "קוראת למנוע דחיקה של פלסטינים מאדמתם ולא תאפשר פינוי שטחים אלו". לברוב קרא לנשיא ארצות הברית ביידן ש"לא להמתין עם הנושא של הקמת מדינה פלסטינית".

19:00 - תוואי מנהור באורך קילומטר וחצי ומפעל לייצור רקטות: צוות הקרב של חטיבה 7 משמיד יכולות ייצור של חמאס. המחרטה הגדולה ביותר אותרה עד כה בדרום הרצועה - לכתבה והתיעוד המלא

18:00 - צה"ל השלים תקיפה בשטח לבנון; הושמד נכס צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה בשיתוף כוחות איראנים.

17:10 - הרמטכ"ל על האסון בעזה: "הלוחמים נפלו במשימה להשבת התושבים לבתיהם, נלמד את הלקחים".

>> לעדכונים נוספים מהיום ה-109 למלחמה

מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים צה"ל עסקת חילופי שבויים עזה חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד