ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

תכנית לפיד לחילון ישראל: "אפעל למען תח"צ בשבת"

יאיר לפיד השתתף במפגש שאלות ותשובות במוזיאון ארץ ישראל, וחידד את השקפת עולמו • האם היה לוקח שוב את תיק האוצר?

יאיר לפיד, פלאש90
יאיר לפיד, פלאש90

הבוקר (ו') התארח יו"ר מפלגת 'יש-עתיד' יאיר לפיד במפגש שאלות ותשובות בקתדרה במוזיאון א"י עם העיתונאי נחמיה שטרסלר, בהשתתפות מאות אנשים.

לפיד נשאל על נושא הרפורמות בדת ומדינה וביניהם תחבורה ציבורית בשבת, וענה: "יש עתיד תפעל בכל כוחה לקדם תחבורה ציבורית בשבת. זה צעד חברתי ולא אנטי דתי. אנחנו זקוקים לתחבורה באזורים חילוניים ולא באזורים שבהם קיימת אוכלוסייה דתית – חרדית.

"המטרה היא לא לעשות דווקא אלא כדי שסב יוכל ללכת לבקר את הנכד שלו מבלי להחזיק רכב וכדי שמשפחות שלא מחזיקות רכב יוכלו לטייל, לעשות קניות ולבקר חברים. תחבורה ציבורית בשבת היא צעד סוציאלי שיטיב עם השכבות החלשות בהכרח."

לפיד הוסיף ואמר: "בשנה ושמונה חודשים הספקנו להעביר את השוויון בנטל, הספקנו להעביר את חוק הגיור ביחד עם אלעזר שטרן, ואת חוק הפונדקאות של יעל גרמן. בכנסת הקרובה נשאר לנו עוד להעביר את ברית הזוגיות ותחבורה ציבורית בשבת ואנחנו נעשה את זה."

בהמשך נשאל לפיד לגביי לקיחת תיק האוצר בכנסת האחרונה והאם הוא חושב שזאת הייתה טעות. לפיד: "מנהיגות צריכה ללכת למקומות הקשים ולא למקומות הנוחים וזאת הסיבה שהחלטתי לקחת את תיק האוצר והייתי עושה זאת שוב".
יאיר לפיד כנסת שבת רפורמה ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד