י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בן יחיד להוריו

העבריין שהפך למאבטח ראש הממשלה, נפל בעזה

סדריק גרין, יליד הפיליפינים הסתבך בעבר בפלילים ונפתחו לו חמישה תיקים במשטרה. אולם עד מהרה חזר לדרך הישר והתגייס לצה"ל, מהשירות הוא יצא מעוטר בתעודת הצטיינות. בהמשך באזרחות שימש כמאבטח ואף נטרל מחבל באחד הפיגועים בחברון. בהמשך אף שימש כמאבטח בית ראש הממשלה בנט 

העבריין שהפך למאבטח ראש הממשלה, נפל בעזה
סדריק גרין ז"ל צילום: באדיבות המשפחה

אחד מ-21 הנופלים בקריסת המבנים בחאן יונס ביום שני האחרון, הוא לוחם המילואים סדריק גרין ז"ל, בן 23 מתל אביב. לפני כשנתיים פורסם שמו בידי צה"ל, בנסיבות אחרות לגמרי. הוא נולד בפיליפינים ועלה לישראל עם אמו אימלדה, הוא עזב את הלימודים בבית הספר, והחל להידרדר ולעסוק בפעילות בלתי חוקית. חמישה תיקים נפתחו לו במשטרה.

כתב 'הארץ', עופר אדרת מספר בשרשור ברשת X כי יום אחד, כששוטרים באו לעצור אותו בגין אלימות, אמו פתחה את הדלת. "ביקשתי שהיא לא תראה איך אוזקים אותי. היא התחילה לבכות. פתאום ראיתי כמה אני מקשה עליה, ואיך היא מרגישה לבד", סיפר לאחר מכן על הרגע שהיה נקודת המפנה בחייו. לאחר מכן התגייס לצה"ל. לפני שחרורו קיבל תעודת הצטיינות.

אמו, אימלדה, כתבה בחודש נובמבר האחרון כי היא מתפללת לשלומו: "אני לא מבקשת דבר מלבד הביטחון שלך. הוא ינחה אותך, יגן עליך וישמור עליך במלחמה". אתמול עם קבלת הבשורה המרה היא ספדה לו: "איך אתמודד עם הכל כעת, כשהלכת. אני כל כך אתגעגע אליך. אני אוהבת אותך, ילדי. לא אשכח אותך".

סדריק היה בנה יחידה וכל עולמה, כאשר אביו נמצא בפיליפינים לאחר שגורש לפני מספר שנים. יצוין כי לאחר שחרורו מצה"ל עבד כמאבטח ואף סיכל בעבר פיגוע בחברון במהלכו ניטרל מחבל. בין היתר גם שימש כאחד ממאבטחיו של ראש הממשלה נפתלי בנט.

בנט שזכר אותו, מיהר לבית המשפחה כדי לנחם ולעודד בשעתם הקשה. ביציאתו מהבנין אמר עליו כמה מילים למיקרופון של ערוץ 'כאן 11'. בנוסף כתב ראש הממשלה לשעבר בחשבון ה-X שלו, "דניאלה, אשתו של סדריק גרין ז״ל ביקשה ממנו לצאת כבר הביתה לחופשה קצרה מעזה, וסדריק ענה לה:
״קודם אני רוצה שהמבוגרים יותר יצאו לראות את ילדיהם, זה יותר חשוב, ורק אז אני אצא".

עוד סיפר עליו: "נשמה גדולה ולוחם אמיץ. סדריק היה מאבטח של ביתי בעת ששירתי כראש הממשלה. הוא היה גם לוחם עז נפש, שלמשל בארוע דקירה בחברון הוא זה שירה במחבל בצורה מדויקת כך שילדים שהיו בסביבה לא ייפגעו. אהב את אמו, את אשתו ואת המדינה שלנו אהבת נפש. יהי זכרו של סדריק, ושאר הלוחמים שנפלו, ברוך ונצור".

 

 

נפתלי בנט מלחמת חרבות ברזל עזה חייל נהרג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד