כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
היה "נאיבי" בנוגע לאנטישמיות

מאסק באושוויץ: חופש הביטוי ורשתות חברתיות היו מונעות השמדה

בביקורו במחנה ההשמדה אושוויץ בפולין, אמר היזם המיליארדר אילון מאסק כי חופש הביטוי היה מונע את הרציחות שבוצעו שם. הוא דחה את הטענות לפיהן גישתו מקדמת אנטישמיות ברשת X

מאסק באושוויץ: חופש הביטוי ורשתות חברתיות היו מונעות השמדה
אילון מאסק באושוויץ צילום: יואב דודקוביץ

בביקורו הראשון במחנה ההשמדה הנאצי אושוויץ בפולין, אמר היזם המיליארדר אילון מאסק כי חופש הביטוי היה מונע את הרציחות שבוצעו שם. 

מאסק, הבעלים של הרשת החברתית X בעבר טוויטר, נאם השבוע בפאנל דיונים בקרקוב לאחר שסייר במחנה יחד עם בן שפירו, איש תקשורת בכיר יהודי-אמריקאי והרב מנחם מרגולין, יו,ר איגוד הקהילות היהודיות באירופה.

באושוויץ, מאסק, נשא את בנו בן ה-3 על כתפיו, סייר בשטח עם שפירו, והרב מרגולין וניצול השואה גדעון לב. הם הדליקו נר זיכרון, הניחו זר פרחים על חומת המוות של מחנה ההשמדה לשעבר.

"אם היו רשתות חברתיות, אני חושב שאי אפשר היה להסתיר את הזוועות", אמר מאסק על הרציחות שבוצעו באושוויץ. "אם היה גם חופש ביטוי", אמר מאסק לשפירו על ביקורו. מאסק אמר גם שזה "עצוב וטרגי מאוד שבני אדם יכולים לעשות את זה לבני אדם אחרים".

דבריו של מאסק באים בעקבות מחלוקות מרובות סביב מדיניות החופש הביטוי שלו ב-X, למרות קריאות לבלום את ההתפשטות האנטישמית וצורות אחרות של דברי שנאה ברשת שלו.

"אני זוכר שאמרת ש-AI בינה מלאכותית הוא פוטנציאל הסיכון ביותר לבני אדם", אמר הרב מרגולין למאסק. "אני חייב לומר לך שיש סכנה ברורה ונוכחת של AI שונה: הסתה אנטישמית. זו הסיבה שבאמת רציתי שתהיה כאן איתנו. כי הבינה המלאכותית הזו תדלקה את התנורים באושוויץ".

מאסק אמר שהוא היה "נאיבי" בכל הנוגע לאנטישמיות.

 

אנטישמיות אושוויץ מלחמת חרבות ברזל אילון מאסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד