י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
זמנים מאתגרים

החיסול והריבית שלכם: הדרמה הגדולה שלא ידעתם עליה

מעקב אחרי התנהגות הבורסה ביום שאחרי אירועים דרמטיים כמו החיסול המוצלח בביירות והורדת הריבית על־ידי בנק ישראל, יכול ללמד אותנו הרבה על הקשר שבין האירועים ועל היכולת של משקיעים ללמוד מכך כיצד להתנהל נכון בזמנים מאתגרים

החיסול והריבית שלכם: הדרמה הגדולה שלא ידעתם עליה
חיסול צילום: מתוך אתר החברה

ב־2 בינואר 2024 חוסל בביירות הטרוריסט סאלח אל־עארורי. יום קודם לכן, ביום הראשון של שנת הכספים החדשה, ב־1 בינואר, הודיע בנק ישראל על הורדת ריבית ראשונה מזה ארבע שנים והריבית בישראל ירדה ל־4.5%

מאז חוסלו עוד הרבה מאוד מחבלים ובהם מחבלים בכירים ומפקדים במשמרות המהפכה, בחיזבאלל-ה ובחמאס. מאות מחבלים ביו"ש ובעזה הזדכו על ציוד והפכו לשאהידים, והיו גם דיבורים על התעוררות מסוימת של האינפלציה וגירעון תקציבי שרק הולך וגדל.

לא צריך להיות גאון כדי להבין שיש קשר בין הריבית והחיסול. ברור שהורדת הריבית היא נגזרת, בין היתר, של המלחמה והגירעון שהיא מביאה עמה. כך גם החיסול של בכירי המחבלים. שוק ההון הישראלי הוא שוק מאוד מנוסה שיודע להתמודד בכבוד עם מלחמות ושאר אסונות.

לחצו כאן כדי ללמוד על חיסולים והשקעות, ריביות ותשואות>>>

אבל...

אבל התקופה האחרונה היא תקופה של אי וודאות קיצונית. מאות אלפי אזרחים גויסו למילואים ונגרעו משוק העבודה. מאות אלפים אחרים פונו מבתיהם וגם הם, ברובם, עוד לא חזרו לעבודה סדירה. וזה משפיע. בוודאי שזה משפיע על המשק כולו. בקבוצת 'בסדנו' שמתמחה בהשקעות הייטק, מספרים על מאות פניות ושאלות בעקבות המציאות בה אנו חיים מאז טבח שמחת תורה.

את השפעת חיסול אל עארורי היה אפשר לראות כבר למחרת בנתוני הבורסה. החשש מפני התלקחות בצפון בא לידי ביטוי כמעט מיידי. יתרה מזו, בקבוצת בסדנו מציינים כדוגמה את המסחר הרציף במט"ח בו אפשר לראות בזמן אמת את תגובת המשקיעים לאירועים דוגמת החיסול, הורדת הריבית ועוד.

בקרוב, ביום ראשון ב' באדר א', תערוך קבוצת בסדנו וובינר מיוחד אודות אפקט החיסול והורדת הריבית על המשקיעים, בהשתתפות מנהל הפיתוח העסקי בקבוצה, עורך הדין תומר כהן וראש דסק מדינות המפרץ בקבוצה, רמי נברו. ההשתתפות אינה כרוכה בתשלום אך מותנית בהרשמה מראש ומספר המקומות מוגבל. זאת הזדמנות ללמוד מקרוב כיצד משפיעים אירועים שונים על הכסף שלנו ועל האופן בו אנו משקיעים אותו.

להשתתפות בוובינר על השפעת החיסול על הכיס שלנו, לחצו כאן>>>

בסדנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד