י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
הטרור החות'י

שעות לאחר המתקפה האמריקאית: עוד ספינה הופגזה בתימן

מרכז הסחר הימי הבריטי עדכן על תקיפה של ספינה במפרץ עדן | זאת לאחר שארה"ב תקפה מחסני טילים השייכים למורדים החות'ים בתימן 

שעות לאחר המתקפה האמריקאית: עוד ספינה הופגזה בתימן
התקיפות בתימן צילום: צילום מסך

מרכז הסחר הימי הבריטי עדכן על תקיפת ספינה במפרץ עדן, כ-45 מילים ימיים מהעיר עדן שהתרחשה בשעות הצהריים המוקדמות היום (רביעי). התקיפה באה שעות ספורות לאחר שארה"ב תקפה מחסני טילים חות'ים בתימן ואתרים בעיראק.

במהלך הלילה צבא ארצות הברית פתח במתקפות נגד מחסני טילים השייכים לחות'ים וכן נגד משגרי טילים נגד ספינות בעיראק, ששייכים לארגונים חמושים הנתמכים על ידי איראן, שלדברי ארה"ב עמדו מאחורי התקפות טילים ומזל"טים על חיילי ארה"ב בעיראק ובסוריה. "כוחות ארה"ב זיהו את הטילים באזורים שבשליטת החות'ים בתימן וקבעו שהם מהווים איום מיידי על ספינות סוחר וספינות הצי האמריקני באזור", אמר פיקוד מרכז הצבא, והוסיף כי שני טילים הושמדו ב"אופן עצמי".

בתקיפה נפרדת ארה"ב הפציצה אתרים ששימשו ארגונים חמושים הנתמכים על ידי איראן בעיראק, כך הודיע ​​שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, מספר ימים לאחר שהותקפו חיילים אמריקאים במדינה. בשבת, ארבעה אנשי צבא אמריקאים סבלו מפציעות לאחר שבסיס האוויר עין אל-אסד במערב עיראק נפגע ממספר טילים בליסטיים ורקטות שנורו לכאורה על ידי החמושים הממומנים בגיבוי איראני.

החות'ים, השולטים בחלקים מתימן ותומכים בחמאס, אומרים כי ההתקפות שלהם הן "סולידריות עם הפלסטינים, על רקע המלחמה ברצועת עזה. מאז שארה"ב ובעלות בריתה החלו לתקוף אתרים צבאיים, החות'ים ב-11 בינואר, הפנטגון אומר שהרס או השפיל יותר מ-25 מתקני שיגור ופריסה של טילים, יותר מ-20 טילים, תוך פגיעה ברחפנים, מכ"ם חופי, יכולות המעקב האווירי של הקבוצה. ואזורי אחסון נשק.

ארה"ב מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד