ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

"ביבי הורס היחסים עם ארה"ב בשביל נאום בחירות"

שר האוצר לשעבר תקף את ראש הממשלה על כך שקיבל את ההזמנה לנאום בפני שני בתי המחוקקים למרות התנגדות אובמה

נתניהו ולפיד. צלם:פלאש 90
נתניהו ולפיד. צלם:פלאש 90

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לטוס לארה"ב ולשאת נאום בפני שתי בתי הקונגרס, תוקף היום יו"ר מפלגת 'יש עתיד', ח"כ יאיר לפיד, באירוע 'שבתרבות' במודיעין ואומר: "בשביל נאום בחירות אחד נתניהו הורס את היחסים האסטרטגיים שלנו עם ארה"ב".

לפיד הוסיף: "קולה של ישראל בסוגיה האיראנית חייב להישמע בקול רם וברור אבל במקרה הזה קורה ההיפך. אילו הסוגיה האיראנית הייתה מדריכה את נתניהו, כפי שהוא אומר, הוא היה נוהג אחרת ופועל בתיאום עם הבית הלבן. זה נזק שייקח זמן לשקם".

לפיד ציין כי שוחח במהלך סופ"ש עם בכירים אמריקאים.ואמר שהם מזועזעים. "ההתנהלות סביב הנאום בקונגרס מנוגדת לכללי הפרוטוקול ולכללי הנימוס".

"צריך לזכור, הבית הלבן הוא המוסד איתו אנחנו מקיימים את הקשר היום יומי, נשיא ארה"ב על פי החוק האמריקאי הוא המפקד העליון של הצבא, הנושאים הביטחוניים צבאיים מתנהלים ביום יום מול הבית הלבן, הבית הלבן הוא זה שלמעשה מנהל את המו"מ מול האיראנים. היחסים האסטרטגיים עם ארה"ב הם חשובים לביטחונה של מדינת ישראל. זה נזק שייקח זמן לשקם".

לפיד הדגיש ואמר: "נתניהו מכיר את היחסים עם האמריקאים, הוא מכיר את הפרוטוקול הוא מכיר את היחסים בזירה הבינלאומית, אם הוא החליט לשבור את כל זה בשביל לנאום בקונגרס שבועיים לפני בחירות, זה יכול להיות רק מסיבה אחת: מפני שהוא חושב שזה יעזור לו בבחירות בישראל גם במחיר של נזק ליחסים האסטרטגיים עם ארה"ב".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו נענה בחיוב ביום חמישי שעבר להזמנת יו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר, בשם ההנהגה הדו-מפלגתית של בית הנבחרים והסנאט, לשאת דברים בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס. ראש הממשלה צפוי להגיע לארה"ב בתחילת חודש מרץ וישתתף גם בוועידת איפא"ק. בסביבת נתניהו אומרים כי הנאום בפני שני בתי הקונגרס יעניק לראש הממשלה אפשרות להודות לנשיא ברק אובמה, לקונגרס ולעם האמריקני על תמיכתם בישראל.

ראש הממשלה נתניהו אמר "לכבוד לי לקבל את ההזמנה הזאת, אשר משקפת את הידידות המיוחדת בין ישראל וארה"ב, כמו גם את התמיכה הדו-מפלגתית החזקה לישראל ברחבי ארה"ב. רק בשבוע שעבר שוחחתי עם הנשיא אובמה על האתגרים המשותפים הניצבים בפנינו מצד הקיצונים האסלאמיסטים, לרבות הטרור המתגבר ושאיפתה של איראן להשיג נשק גרעיני.

"אני מצפה לאפשרות לחלוק בפני המושב המשותף את חזונה של ישראל לפעולה משותפת על מנת להתמודד עם איומים אלה ולהדגיש את מחויבותה של ישראל לקשר שמאחד".
לפיד נתניהו בחירות קונגרס אובמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד