כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
למנוע שחזור של הטבח

דיווח: צה"ל בוחן חלוקת טילי נ"ט בהתנחלויות

בצל הקושי לפגוע במחבלים שנסעו במכוניות ב-7 באוקטובר, בצה"ל דנים בחימוש כיתות הכוננות בהתנחלויות בטילים נגד טנקים. המהלך זוכה לתמיכת המפקדים בשטח

דיווח: צה"ל בוחן חלוקת טילי נ"ט בהתנחלויות
מחבלי חמאס בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

צה"ל בוחן אפשרות לחמש בטילי נ"ט את כיתות הכוננות בהתנחלויות הסמוכות ליישובים פלסטיניים או ישובים מבודדים. בצבא אישרו כי המהלך נמצא בבדיקה, ונועד להתמודד עם תרחיש שבו מחבלים פושטים על יישובים במכוניות, בדומה למה שאירע בטבח בעוטף עזה ב-7 באוקטובר. עד כה התקיימו דיונים שבהם מפקדים לא הביעו התנגדות למהלך, וכעת הוא נתון לאישור הדרג הבכיר במערכת הביטחון, כך דיווח אתר 'הארץ'.

על פי הדיווח, צה"ל העביר עד כה אמצעי לחימה רבים ותחמושת לכיתות כוננות לצורך תגבור, ובין היתר הועברו אלפי אקדחים, רובי M16 ואף מקלעי מאג.

על פי התוכנית, הטילים יועברו לידי מפקדי כיתות הכוננות, ויוחזקו במחסן נשק או באופן אחר שצה"ל ידרוש. האחראיים על השימוש בטילי הנ"ט יהיו מפקדי כיתות הכוננות והרבש"צים בהתנחלויות.

בצה"ל הסבירו כי המהלך נועד לחזק את ההגנה על ההתנחלויות, כדי שתושביהן יוכלו להגיב במהירות במקרה של פשיטה המונית ורכובה כפי שקרה בטבח בעוטף עזה. מחבלי חמאס השתמשו במכוניות ואופנועים בטבח, ועד הגעת חיל האוויר התקשו אנשי כוחות הביטחון והישראלים שהגנו על עצמם לפגוע באותם כלי רכב.

חמאס מלחמת חרבות ברזל יהודה ושומרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד