כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בדיון באו"ם

השגריר תקף: "רוסיה משתמשת במל"טים איראניים כדי להרוג אזרחים באוקראינה"

שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן בדיון במועצת הביטחון: "בעוד שאזרחים איראנים חפים מפשע מוצאים להורג בתלייה כל יום, שר החוץ האיראני יהיה כאן ויטיף לנו על קדושת חיי אדם. אי אפשר לקרוא להפסקת אש ולפתרון הסכסוך גם יחד. זהו אוקסימורון מוחלט. כל עוד חמאס יישאר בשלטון בעזה צפוי לנו עתיד קודר"

השגריר תקף: "רוסיה משתמשת במל"טים איראניים כדי להרוג אזרחים באוקראינה"
גלעד ארדן באו"ם צילום: באדיבות המצלם

שגריר ישראל לאו"ם נשא נאום בדיון מיוחד בדרג שרי חוץ במועצת הביטחון בנושא המלחמה בעזה. בדיון השתתפו שרי החוץ של רוסיה, צרפת, סלובניה, איראן ועוד. השגריר ארדן תקף בחריפות את הקריאות במועצה להפסקת אש: "למרבה הפלא רבים כאן קוראים להפסקת אש אך לא חושבים על ההשלכות לכך. מה לדעתכם יקרה אם תהיה הפסקת אש? אני אומר לכם מה יקרה: חמאס יישאר בשלטון. חמאס יתארגן מחדש. ושוב הישראלים יצטרכו להתמודד עם ניסיון לטבח ולשואה נוספת".

עוד אמר: "זה מה שאתם רוצים בשבילנו? שפעם נוספת, ישראל תאלץ לצאת למלחמת הגנה בעזה? אתם מצפים מאיתנו להסכים להפסקת אש ולהשאיר את החטופים שלנו במנהרות הטרור של חמאס? כל עוד חמאס יישאר בשלטון, צפוי לנו עתיד קודר. איך אתם יכולים לקרוא להפסקת אש ולדבר על פתרון לסכסוך באותו זמן? זהו אוקסימורון מוחלט. זה בלתי אפשרי. חמאס חותר להשמדת ישראל ואם אתם תומכים בעמדה שתשאיר את חמאס בשלטון, אינכם יכולים להעמיד פנים שאתם מייחלים לפתרון הסכסוך. 18 השנים האחרונות הוכיחו זאת".

בנוסף השגריר ארדן התייחס בדבריו לגודל האבסורד בהזמנת שר החוץ האיראני לנאום באו"ם על ישראל והמצב במזרח התיכון: "השר עבדולאהיאן מייצג את המשטר שמחמש ומנחה את חיזבאללה לפגוע באזרחנו. הוא מייצג את המשטר שמעביר נשק ומודיעין לחות'ים".

השגריר ארדן הציג בנאומו צילום של נשק איראני שנתפס על ידי חיל הים של ארה"ב בדרכם לחות'ים: "זוהי הוכחה ברורה מי המוח  מאחורי מה שמכונה "זליגה" של הלחימה".


השגריר מציג נשק איראני שנתפס על ידי חיל הים של ארה"ב בדרכם לחות'ים

עוד אמר השגריר ארדן: "האם שר החוץ של איראן הגיע לכאן כדי לשאת באחריות? כולנו יודעים את התשובה. המשטר האיראני רוצח נשים ואזרחים חפים מפשע, ורק אתמול אזרח איראני תמים מוחמד קובדלו הוצא להורג. ובעוד שאזרחים איראנים חפים מפשע מתנדנדים מהגרדום, השר עבדולאהיאן יהיה כאן ויטיף לנו על קדושת חיי אדם".

לבסוף השיב שגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן לשר החוץ הרוסי לברוב שנכח באולם: "כמו שכל חברות המועצה פה יודעות, רוסיה משתמשת במל"טים איראניים כדי להרוג אזרחים באוקראינה. הטרור האיראני יגיע לכולכם, כולנו יודעים את זה, אפילו רוסיה שמשתפת פעולה בעצמה עם איראן."

חמאס איראן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד