כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

ניצב נוסף פורש מהמשטרה: מפקד מחוז ש"י קובי כהן

אחרי פריינטי, גם מפקד מחוז ש"י הודיע על פרישה מהתפקיד עקב חקירה המתנהלת נגדו • מחליפו: תנ"צ דוד ביטון

ניצב קובי כהן; צילום פלאש90
ניצב קובי כהן; צילום פלאש90

מבוכה נוספת למשטרה: מפקד משטרת מחוז ש"י, ניצב קובי כהן, יפרוש מהמשטרה בעקבות חקירה המתנהלת בעניינו, בגינה נחקר בשבוע שעבר במחלקה לחקירת שוטרים, בה הודה בהתנהלות בלתי ראוייה בתפקידו.

החקירה בעניינו, נפתחה לאחר שמכתב אנונימי נשלח למחלקה לחקירת שוטרים. אולם מסתמן כי אין היבט פלילי בפרשה בה חשוד הניצב, והטיפול בה יהיה משמעתי.

ניצב קובי כהן פנה למפכ"ל המשטרה רנ"צ יחונן דנינו, וביקש לסיים את שירותו לאור הנסיבות שהובילו לחקירתו במחלקה לחקירת שוטרים, שכן לדבריו "כמי ששירת 33 שנים במשטרה, וכמפקד היודע לקחת אחריות, הארגון והמשרתים בו יקרים לו ואין הוא חפץ ואף מצר על כך שהעיסוק בעניינו יפגע באופן כלשהו בהם".

המפכ"ל קיבל את בקשתו ואמר כי הוא מצר על הנסיבות בהן ניצב כהן מסיים את תפקידו אך הוא רואה הן בקבלת האחריות והן בצעד המשמעותי בהחלטה שקיבל הקצין בעקבותיה מהלך מתחייב, המפכ"ל הודה לניצב כהן על שירות מסור ומקצועי לאורך שנים, בהן ביצע שורה ארוכה של תפקידים מבצעיים ומרכזיים במשטרת ישראל ובהן תרם רבות לארגון לציבור ולבטחון מדינת ישראל.

מי שיחליף בנתיים את מפקד המחוז, הוא תנ"צ דוד ביטון, סגן מפקד משטרת מחוז ש"י.

מדובר בניצב נוסף הפורש משורות הארגון בטרם בחירת מפכ"ל חדש למשטרת ישראל במאי 2015: הקדימו ניצב יוסי פריינטי מפקד מרחב ירושלים, אחת ההערכות היא שתלונה שהוגשה נגדו לפני כ-5 שנים, תצוף שוב - והוא בחר שלא להתמודד על התפקיד ולפרוש. מוקדם יותר הודיע ניצב ברונו שטיין מפקד מחוז מרכז על פרישתו מהמשטרה, זאת לאחר שהתפרסם ב'הארץ' כי חגג באירוע פרטי עם הפרקליט החשוד בתיווך לשוחד עו"ד רונאל פישר.
קובי כהן ניצב משטרת ישראל פרישה חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד