כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חסר תקדים

הרמטכ"ל נגד המבקר: "יסיט את קשב הלוחמים מהלחימה"

"‏הביקורת במתכונת המתוכננת, תוך כדי הלחימה, עומדת בסתירה לעקרון שאותו הגדרת. היא תסיט את קשב המפקדים מהלחימה; היא תפגע ביכולת התחקור ‏המבצעית ובאיכותו". כך הרמטכ"ל הרצי הלוי במכתב למבקר המדינה אנגלמן

הרמטכ"ל נגד המבקר: "יסיט את קשב הלוחמים מהלחימה"
הרצי הלוי /מתניהו אנגלמן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי פנה הערב (רביעי) במכתב למבקר המדינה מתניהו אנגלמן, בו הוא מבקש ממנו לדחות את הביקורת שהחליט לפתוח על אירועי 7.10 למועד מאוחר יותר. במכתבו מנמק הרמטכ"ל, "צה"ל בעיצומה של מלחמה חסרת תקדים. הביקורת תסיט את קשב המפקדים מהלחימה, תפגע ביכולת התחקור המבצעית ולא תאפשר להפיק לקחים הכרחיים לשם השגת יעדי המלחמה. אין תקדים לקיום ביקורת כזו בעת המלחמה".

המכתב המלא:

צה"ל בעיצומה של מלחמה רב זירתית מאתגרת וחסרת תקדים. התפתחותה של המלחמה תיקבע בחודשים הקרובים.

‏לשם השגת יעדי המלחמה בזירות השונות ולשם שמירה על חיי הלוחמים, צה"ל יבצע ‏תחקירים מבצעיים מקיפים כמתחייב, תוך מיקוד בלקחי הגנת הישובים ובאירועים בעלי השפעה ישירה על שדה הקרב.

‏משרדך הבהיר כי בכוונתו לפתוח באופן מיידי בביקורת, שתעסוק בשורה ארוכה של נושאים רחבי היקף (תוך פירוט 33 נושאי ביקורת). עמדת על עיקרון לפיו הביקורת של ‏משרדך תתבצע, כך שיתאפשר לצה"ל להתמקד בלחימה בעת הזו ולפעול עד לניצחון על ‏האויביים

‏הביקורת במתכונת המתוכננת, תוך כדי הלחימה, עומדת בסתירה לעקרון שאותו הגדרת. היא תסיט את קשב המפקדים מהלחימה; היא תפגע ביכולת התחקור ‏המבצעית ובאיכותו; והיא לא תאפשר את הפקת הלקחים ההכרחית לשם השגת יעדי המלחמה. לא בכדי, אין תקדים לקיום ביקורת במתכונת שהגדרת, בעת המלחמה.

‏אדרבה, מבקר המדינה כבר קבע בעבר כי "כאשר התותחים רועמים וכל עוד מבצע מתנהל, הביקורת ממתינה ולא מפריעה לניהולו".

‏צה"ל מברך על כל ביקורת, שיתף פעולה עם ביקורות המבקר בעבר וכך ימשיך לעשות.

‏צה"ל דוגל בביקורת, פתיחות ושקיפות ורואה בהן ערך חשוב. כעת, צה"ל כולו ממוקד בלחימה והפעילות שמשרתת את הלחימה. התחקיר המבצעי והלמידה חייבים לקבל ‏קדימות בהתאם, אבקש כי מועד תחילת הביקורת ייקבע באופן שיאפשר לצה"ל להקדיש את הקשב והמשאבים הראויים.

הרמטכ"ל מבקר המדינה אנגלמן הרצי הלוי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד