כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
פנה ליו"ר הכנסת

ראש השב"כ נגד גוטליב: "פגיעה בביטחון המדינה"

ראש השב"כ רונן בר פנה ליו"ר הכנסת אוחנה לאחר פירסומה של ח"כ גוטליב לפיו המוסד יירט "שיחות בין בעלה של שקמה ברסלר לגדול המרצחים יחיא סינוואר". ראש השב"כ התלונן על "פגיעה בביטחון המדינה, אשר בוצעה ביודעין ובמכוון"

ראש השב"כ נגד גוטליב: "פגיעה בביטחון המדינה"
ראש השב"כ רונן בר צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ראש השב"כ רונן בר שיגר הערב (רביעי) ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה, יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין, היועמ"שית לממשלה גלי בהרב מיארה והמזכיר הצבאי לרה"מ, האלוף אבי גיל, מכתב חריף נגד התנהלותה של חברת הכנסת טלי גוטליב.

ראש השב"כ רונן בר כתב: "היום פרסמה חברת הכנסת טלי גוטליב ציוץ ובו פירוט שקרי אודות אירועים שהתרחשו כביכול לפני פרוץ המלחמה, לרבות טענה הזויה בדבר מעשים שבוצעו על ידי עובד שירות הביטחון הכללי".

"הפרסום כלל אזכור שמו של אתר האינטרנט שבו פורסמו הטענות השקריות וכן צילום מסמך של כותרת הכתבה. בכתבה באתר זה פורסמו פרטיו המלאים של איש השירות ובני משפחתו. יצוין כי בשולי הכתבה נרשם: ‘כתבה זו פורסמה מגורם עם חסינות פרלמנטרית".

"כידוע, סעיף 19 לחוק שירות הביטחון הכללי קובע, בין היתר, כי זהותם של עובדי השירות, בעבר או בהווה, חסויה ופרסומה אסור. מעשיה של חברת הכנסת גוטליב הינם מעשה עבירה מובהקים ועל פני הדברים הם מהווים גם עוולה אזרחית, אולם פנייתי מתמקדת בפגיעה בביטחון המדינה, אשר בוצעה ביודעין ובמכוון, ובהעמדתו של עובד שירות ובני משפחתו בסיכון לחייהם ולשלומם", המשיך.

ראש השב"כ הוסיף במכתבו: "בזמן שחברת הכנסת גוטליב מפרסמת זהויות של אנשי ביטחון, פועלים אויבי מדינת ישראל ביתר שאת להתחקות אחר זהותם, כדי לפגוע בהם ובבני משפחותיהם. מעשים אלה, מביאים להסטת קשב ומשאבים של כוחות הביטחון לטובת מאמצי הגנה ואבטחה, על המשמעות של הדבר בעת הנוכחית, ומחייב טיפול מהיר וחד על מנת שלא ישנו. קל וחומר שחברת הכנסת משמשת כחברה בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ונחשפת במסגרת זו גם למידע מסווג ורגיש".

נזכיר כי הבוקר שיתפה חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד פרסום שאמינותו איננה ברורה כלל ולפיה המוסד יירט "שיחות בין בעלה של שקמה ברסלר לגדול המרצחים יחיא סינוואר, ימים לפני התופת".

גוטליב כתבה: "עדנה קרנבל מפרסמת שארה"ב יירטה שיחות בין בעלה של שקמה ברסלר לגדול המרצחים יחיא סינואר מספר ימים לפני התופת. ראש המוסד זימן את ברסלר לפגישה. זוכרים שרשמתי כאן על פגישה בין ברסלר לראש המוסד? זוכרים שמשרד רוה״מ הוציא הכחשה לדבריי ואני הבהרתי שאני עומדת מאחורי דבריי? המקורות שלי ברזל!".

מלחמת חרבות ברזל שב"כ רונן בר גוטליב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד