י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מתחמם על הקווים

הצעד של יוסי כהן לעבר המערכת הפוליטית

ראש המוסד לשעבר יוסי כהן מסתבר מתכונן ליום הבחירות שעדיין לא ידוע מתי יתקיימו. הוא נפגש עם יועצו הקרוב של ראש הממשלה לשעבר בנט ששימש כמזכיר הממשלה הקודמת | בינתיים הסקרים לא מנבאים ניצחון גדול

הצעד של יוסי כהן לעבר המערכת הפוליטית
יוסי כהן צילום: תומר נויברג, פלאש 90

בדרכו לפוליטיקה: ראש המוסד לשעבר יוסי כהן נפגש עם היועץ הפוליטי שלום שלמה. כזכור שלמה היה מאדריכלי ממשלת השינוי. בעבר שימש יועצו הקרוב של ראש הממשלה בנט, ואחרי שהצליח להקים את ממשלת בנט - לפיד, מונה למזכיר הממשלה.

שלמה שימש כיועץ פוליטי לבכירי הפוליטיקאים בישראל בשנים האחרונות. לפי הדיווח של מיכאל שמש ב'כאן 11', הפגישות התקיימו במשרדו של יוסי כהן.

כהן הפך לאחד מכוכבי המלחמה, הוא מרבה להופיע באולפני הטלוויזיה ומתראיין רבות על המלחמה ועל המוסד, מה שהוא יודע ויכול לתת מהידע שלו בגוף הביון הישראלי.

יוסי כהן עם נתניהו. צילום: מרים אלסטר, פלאש 90.

הוא נשאל בכמה מאותן ראיונות האם פניו מועדות לפוליטיקה, בחלק מהסקרים שהתפרסמו לאורך ימי המלחמה נבדק כוחו הפוליטי, אולם לא נראה שהמון נוהר אחריו. במערכת הפוליטית יש מי שסבורים כי כהן מזהה את שעת הכושר לחצות את הרוביקון מהעולם העסקי לזה הפוליטי, כאשר בנימין נתניהו נמצא בשיא השפל בקריירה שלו בעקבות המחדל והאסון הקשה ביותר שידעה ישראל.

בעבר התבטא עליו נתניהו כי הוא אדם חריף שכל שהיה רוצה לראותו כיורשו בתפקיד ראש ממשלת ישראל. אולם בהמשך יחסיהם הפכו קרים, ולו בשל ראיון של יוסי כהן ל'חדשות 12' נגד הרפורמה המשפטית שקורעת העם ולדבריו אינה שווה את הנזק הכלכלי והביטחוני שנגרם לישראל. יש שיאמרו שזו גם הסיבה שלא קיבל תפקיד רשמי כלשהו במלחמה חרף ניסיונו וקשריו הענפים בעולם.

יוסי כהן נפתלי בנט בחירות לכנסת שלום שלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד