כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

צפו: דקירת האברך הבעלזאי באנטוורפן

יותר מחודשיים לאחר שיהושע מליק, אברך בעלזאי שעשה את דרכו לתפילת שחרית בשבת באנטוורפן, הותקף על ידי אלמוני ונדקר, מתפרסם קטע ממצלמות האבטחה • בוידאו נראה בבירור הדוקר עושה את דרכו לאורך הרחוב ומחפש קרבן, עד לתקיפתו של מליק • צפו

צפו: דקירת האברך הבעלזאי באנטוורפן

התקיפה:
יהושע מליק, האברך הבעלזאי שהותקף באנטוורפן הבוקר (שבת) בדרכו לבית הכנסת, שיחזר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' את רגעי הפחד: "הרגשתי דבר מה דוקר אותי בצד הצוואר, לא ידעתי מה זה. הסתובבתי, הבחנתי בצעיר להוט המנסה לדקור אותי שוב והתחלתי לצעוק".

"למרבה הנס, אברך נוסף שעבר ברחוב הבחין בי והניס את התוקף". מליק היה בדרכו לבית המדרש בעלזא, כשהוא חבוש בשטריימל ועטוף בטלית, לבוש כיהודי - כמו שאר אנשי הקהילה. ההופעה היהודית אכן בולטת באיזור, אך למרות זאת עד היום לא היו תקיפות חמורות.

בית הכנסת בעלזא - אליו הלך מליק, נמצא בסמוך לתחנת הרכבת המרכזית באנטוורפן, ומקרה התקיפה אירע ממש בסמוך לשם. ככל הנראה, הדוקר נמלט לתחנת הרכבת.

לא מדובר בתקיפה ראשונה, אולם "פעם ראשונה שתוקפים יהודי עם סכין", סיפר מליק, ששוחרר בשבת אחר הצהרים מבית החולים. "הוא פגע בי במקום רגיש, ודם רב ניגר. אך בנס הוא לא פגע בעורק ראשי, שהיה יכול לפצוע אותי בצורה קשה מאוד".

לדבריו, "מדובר בתקיפה על רקע אנטישמי, אין שום סיבה אחרת שעולה במוחי בגינה הוא תקף אותי, ללא שום התגרות מצידי". הוא פונה לבית החולים האיזורי, שם טופל ושוחרר כעבור מספר שעות.
אנטוורפן דקירה וידאו אבטחה בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד