כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
פשיטה נועזת

חיילים אוקראינים התגנבו 500 קילומטרים לתוך רוסיה והשמידו מטוסים

כוחות מיוחדים אוקראינים אוקראינים התגנבו עמוק בתוך רוסיה בפשיטה נועזת להשמדת מפציצים גרעיניים. יחידת הכוחות המיוחדים השמידה או השביתה שלושה מהמפציצים היקרים של פוטין

חיילים אוקראינים התגנבו 500 קילומטרים לתוך רוסיה והשמידו מטוסים
שריפת המפציצים צילום: צילום מסך

כוחות מיוחדים אוקראינים התגנבו 500 קילומטרים בעומק רוסיה בפשיטה נועזת להשמדת מפציצים גרעיניים. קולונל אולה באבי הוביל את יחידת הכוחות המיוחדים דרך השטח הרוסי, ובסופו של דבר השמיד או השבית שלושה מהמפציצים של ולדימיר פוטין.

מחלקת המודיעין הצבאי של אוקראינה חשפה את הפרטים של מבצע נועז שהשמיד או השבית בהצלחה שלושה מפציצים רוסים. המבצע הוציא משירות שלושה מפציצי TU-22M3 האחראים לשיגור טילים נגד מטרות אזרחיות באוקראינה, תוך שימוש בטכנולוגיה חדשה.

בפיקודו של מפקד יחידת הכוחות המיוחדים, קולונל אולה באבי, הצוות שלו יצא למסע מפרך של 500 קילומטרים דרך השטח הרוסי כדי לבצע את המשימה הנועזת. הצוות השיג את מטרתו עמוק מאחורי קווי האויב, והתמודד עם התקלויות במהלך החילוץ שלהם.

בהודעת משרד המודיעין האוקראיני נאמר: "הדבר גרם להפסדים כלכליים משמעותיים לרוסיה ועורר בהלה בקרב האוכלוסייה המקומית ואנשי הצבא הרוסי, משום שהכוחות הרוסיים פוזרו. ואסור לשכוח דבר נוסף - פגיעה בתדמית ה"בלתי מנוצחת" כביכול של הצבא הרוסי ו"גבורה" של הנהגתו הצבאית והפוליטית".

 

קולונל אולה באבי: צילום משרד ההגנה של אוקראינה.

כזכור אנטון גרשצ'נקו שהיה יועץ לשר הפנים בין השנים 2021-2023 צייץ בחשבון ה-X באוגוסט האחרון: "ערוצים רוסיים מפרסמים תמונות של מפציץ על-קולי בוער לכאורה Tu-22M3, שעל פי הדיווחים הושמד על ידי מל"ט בשדה תעופה צבאי בסולצי באזור נובגורוד, רוסיה. עדי ראייה דיווחו כי שני מטוסים נפגעו לכאורה. לאחד נגרם נזק, והשני נשרף כליל".

"באופן טראגי, קולונל באבי הקריב את חייו, וסיפק כיסוי לחבריו לנשק במהלך הקרב עם הרוסים ב-30 באוגוסט 2023" נמסר ממנהלת המודיעין של צבא אוקראינה.

בהצהרה נאמר עוד: "בדרך חזרה לשטח שנשלט על ידי אוקראינה, קבוצת הסיור של קולונל אולה באבי נכנסה למארב של פולשים רוסים. בקרב הזה, ב-30 באוגוסט 2023, נפצע אולה באבי באורח אנוש ונהרג".

לאחר מותו, הוענק לקולונל אולה באבי את התואר היוקרתי גיבור אוקראינה ומדליית כוכב הזהב על גבורתו והקרבתו. השפעתו של קולונל באבי על מהלך המלחמה הייתה משמעותית, כאשר משרד המודיעין הדגיש את תפקידו ביחידה, בביצוע והובלת מבצעים עם כוחות מיוחדים רבים.

לזכותו תשע משימות מבצעיות מוצלחות מאחורי קווי האויב ו-12 משימות של תמיכה בתנועות התנגדות באזורים כבושים ומאחורי קווי האויב.

הודעת המודיעין האוקראיני הדגישה את המשמעות האסטרטגית של פעולותיו של קולונל באבי: "זוהו עד 70 יעדי אויב אסטרטגיים חשובים: עמדות פיקוד, ציוד צבאי, ציוד הנדסי וביצור אותם השמיד".

"פעולות אלו שיבשו קשות את התמיכה הלוגיסטית לחיילים הרוסים, והובילו לאי-יכולת לתפקד של יחידות שלמות של כוחות הכיבוש, לאובדן פיקוד ושליטה, שיבושי תקשורת והשפעה שלילית על הלכידות והיעילות בכל אזורי עורף רוסיה, נמר מהמודיעין האוקראיני.

 

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין ולודימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד