א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הפגינו נגד ישראל

סטודנטים אנטישמים נענשו באי יציאה לחו"ל בשל התנהגותם

אוניברסיטת מסצ'וסטס החליטה כי סטודנטים שהשתתפו באירוע שמנוגד לחוקי האוניברסיטה לא יורשו לקחת חלק בתוכנת חילופי סטודנטים. השלושה אומרים שהם זוכים ליחס לא הוגן בגלל דעותיהם הפוליטיות. האוניברסיטה טוענת שזה רק נוהל סטנדרטי

סטודנטים אנטישמים נענשו באי יציאה לחו"ל בשל התנהגותם
ההרס והחורבן בקיבוץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אוניברסיטת מסצ'וסטס אסרה על שלושה סטודנטים ללמוד בחו"ל לאחר שנעצרו בהפגנה אנטי-ישראלית בקמפוס. ההנהלה ביטלה את זכאותם ללמוד בחו"ל לאחר שלא יצאו מבניין האוניברסיטה ב-25 באוקטובר כאשר התבקשו על ידי רשויות הקמפוס.

איידן אוניל היה אחד מ-56 תלמידים שנעצרו בגין הסגת גבול. הוא הועמד לדין משמעתי ונמצא על תנאי עד סוף הסימסטר. אוניל, שהיה אמור לנסוע לספרד מטעם האוניברסיטה, לא ייסע מאחר והוא עם על תנאי אקדמי בשל התנהגותו.

המפגינים דרשו מההנהלה לנתק את הקשרים עם חברה המייצרת רכיבים לכיפת ברזל בישראל. "לאבד את הזכאות שלי לחו"ל בשנייה האחרונה, זה פשוט קורע לב", אמר אוניל לתקשורת המקומית.

"מימשתי את זכותי כסטודנט לדבר נגד האוניברסיטה המממנת רצח עם. זה פשוט נראה לי מטורף ומופרך שהאוניברסיטה הולכת כל כך רחוק כדי להעניש אותי".

הסטודנטים אומרים שנותרו להם תשלומים של כ-20,000 דולר עבור עמלות והוצאות נסיעה. ההנהלה ביטלה את זכאותו של אוניל ללימודים בחו"ל, תוך ציון הסכם שחתם, הקובע שסטודנטים לא יכולים להשתתף בו אם יש להם תיק משפטי או נמצאים על תנאי אקדמי.

דובר האוניברסיטה, אד בלגושבסקי, אמר: "כדי להשתתף בתוכנית ללימודים בחו"ל, על הסטודנטים להיות במצב אקדמי טוב באוניברסיטה ולעמוד בקוד התנהגות הסטודנטים של האוניברסיטה. בהתאם לנהוג העבר של האוניברסיטה ולהסכם ההשתתפות של הסטודנטים שנחתם על ידי כל סטודנט, ההנהלה ביטלה את הזכאות לסטודנטים אלה ללמוד בחו"ל בתקופות החורף/אביב הקרובות".

ארצות הברית אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד