א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הליגה נגד השמצה

יותר מ-500 תקריות: קמפיין נגד אנטישמיות בקמפוסים בארה"ב

קמפיין "אנטישמיות - לא בקמפוס שלי" קורא למכללות לאכוף קודי התנהגות ולהתחייב לנהוג אפס סובלנות כלפי אנטישמיות כדי להגן על בטחונם, שלומם וזכויות האזרח של סטודנטים יהודיים, הליגה נגד השמצה הודיעה היום על השקת קמפיין "אנטישמיות - לא בקמפוס שלי" (Not on My Campus), הדורש מהקולג'ים והאוניברסיטאות בארה"ב להתחייב להנהיג מדיניות של אפס סובלנות כלפי גילויי אנטישמיות

יותר מ-500 תקריות: קמפיין נגד אנטישמיות בקמפוסים בארה"ב
ריסוס גרפיטי. אילוסטרציה צילום: pexels

המערכות הקיימות בקמפוסים כשלו בהגנה על סטודנטים יהודים החווים אפליה והטרדה. קמפיין "אנטישמיות - לא בקמפוס שלי" דורש באופן ברור ממנהיגי האוניברסיטאות והמכללות להתחייב לאפס סובלנות כלפי אנטישמיות בקמפוסים שלהם ולעמוד במחויבויותיהם המוסריות והמשפטיות לספק סביבת למידה בטוחה, מכילה ושוויונית לכל הסטודנטים.

"לא מתקבל על הדעת שסטודנטים יהודים מוצאים עצמם במצב שבו גורמים להם להרגיש יותר ויותר לא בטוחים ולא רצויים בקמפוסים שלהם", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "צו השעה הוא שהמכללות והאוניברסיטאות יאכפו בקפדנות את קודי ההתנהגות שלהן כדי להגן על הסטודנטים מפני אנטישמיות, בדיוק כפי שהן עושות במקרים אחרים של הטרדה ואפליה על בסיס מאפיינים אישיים".

יותר מ-500 תקריות אנטישמיות נרשמו בקמפוסים מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר 2023, והנהגת הקמפוסים התקשתה במתן תגובה הולמת. סקר שנערך לאחרונה על ידי הליגה נגד השמצה מצא כי כמעט שלושה רבעים מהסטודנטים היהודים חוו או היו עדים לאנטישמיות בסמסטר הראשון של שנת הלימודים 2023-2024. יתרה מכך, פחות ממחצית (46%) הסטודנטים היהודים דיווחו כי הם מרגישים בטוחים פיזית בקמפוסים שלהם, ירידה מרמה של שני שלישים (66.6%) לפני ה-7 באוקטובר.

המרכז החדש "לא בקמפוס שלי" (Not on My Campus), מספק כלים ומשאבים מקוונים לסטודנטים, הוריהם ובוגרי אוניברסיטאות, ומעודד אותם להוביל שינוי מתמשך באמצעות דרישה ממנהיגות האוניברסיטאות לפעול, ובניית הפעולה הקולקטיבית הנדרשת על מנת לחייב את המוסדות האקדמיים לתת דין וחשבון על חוסר המעש הלוקה בחסר שלהם.

הליגה נגד השמצה פרסמה רשימה מעודכנת של הצהרות מחויבות מרכזיות שהמכללות והאוניברסיטאות יכולות לקבל על עצמן כבר עכשיו, כדי לשפר את האקלים עבור סטודנטים יהודים בקמפוסים.

אלה כוללות אכיפה קפדנית של כללי המשמעת ומדיניות אי-אפליה על כל הסטודנטים והסגל האקדמי, יצירת צוותי משימה המתמקדים באנטישמיות בקמפוסים, עדכון פרוטוקולי האבטחה ומחויבות להדרכות חובה המתמקדות במודעות לאנטישמיות, כולל מאמצי גיוון, שוויון והכלה (DEI).

כדי להבטיח אפס סובלנות כלפי הטרדות ועוינות שיוצרות קמפוסים לא בטוחים עבור סטודנטים יהודים, קוראת הליגה נגד השמצה למכללות ולאוניברסיטאות להבטיח שקודי ההתנהגות של הסטודנטים שלהם נשמרים באופן חד-משמעי ונאכפים באופן שווה. אם הקודים הקיימים אינם מספקים הגנות מספקות לתלמידים יהודים, יש לחזקם ולתקנם. הליגה נגד השמצה פרסמה שפה לדוגמה, שאותה יכולות המכללות והאוניברסיטאות לשקול לאמץ, כשהן בוחנות ומעדכנות כתבי מדיניות קיימים. דרישה מרכזית של קמפיין "לא בקמפוס שלי" היא שמנהיגי הקמפוסים יבטיחו כי קודי ההתנהגות שלהם איתנים ועדכניים על מנת להתמודד עם תנאים אלה בבתי הספר שלהם.

כחלק ממשימתה של הליגה נגד השמצה לחולל שינוי משמעותי ולהגן על סטודנטים יהודים מפני פגיעות נוספות, הודיע הארגון לאחרונה כי הוא מפתח כלי חדש לשם הערכת ההתמודדות עם אנטישמיות בקמפוסים נבחרים. הכלי יתבסס על נתונים ארציים לגבי אירועים בקמפוסים, סקרי סטודנטים ומשוב מצידם של שותפים ומומחים בקמפוסים. "הדיווח" יפורסם מדי אביב כדי להעניק לסטודנטים, הורים, יועצי הדרכה, יועצי קבלה, בוגרים מודאגים ואנשים אחרים, כלי מקיף להערכת הפעולות שמכללות ואוניברסיטאות נוקטות כדי להבטיח שהקמפוסים שלהן יהיו מקומות מסבירי פנים לסטודנטים יהודיים.

קמפיין זה הוא הפעולה האחרונה של הליגה נגד השמצה שנועדה להפוך את המכללות והאוניברסיטאות לבטוחות יותר עבור סטודנטים יהודים. בנובמבר, הכריזו הליגה נגד השמצה, ארגון הלל העולמי, מרכז לואי ד. ברנדייס לזכויות אדם על פי חוק ומשרד עורכי הדין גיבסון ודאן אנד קרטצ'ר על השקת הקו המשפטי לאנטישמיות בקמפוס (CALL), קו סיוע המבטיח הגנה משפטית ללא תשלום לסטודנטים, משפחותיהם, חברי הסגל האקדמי ואנשי צוות, שבאמצעותו יוכלו לדווח על תקריות של אפליה אנטישמית, הפחדה, הטרדה, ונדליזם או אלימות, שעשויות לחייב פעולה משפטית.

אנטישמיות ארה"ב מלחמת חרבות ברזל ארגון הליגה נגד השמצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד