כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
צה"ל מתמהמה בחקירה

תדהמה: תפילין של לוחמים הושחתו, מזומנים וכרטיסי אשראי נגנבו

לוחמי חטיבת הנח"ל שיצאו מעזה להפוגה של כמה ימים גילו לתדהמתם כי חפציהם האישיים נגנבו או הושחתו, בהם תפילין שהושחתו, ארנקים עם כסף וכרטיסי אשראי שנגנבו | בצה"ל עדיין "שוקלים אם לחקור", בינתיים הלוחמים חזרו להילחם בתוך הרצועה

תדהמה: תפילין של לוחמים הושחתו, מזומנים וכרטיסי אשראי נגנבו
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

לוחמים מחטיבת הנח"ל שיצאו מעזה כעבור ימים ארוכים של לחימה, גילו לתדהמתם שעשרות רבות של פריטים אישיים וציוד צבאי השייכים להם, נגנבו או ניזוקו במהלך אירוע ביזה שהתרחש בצאלים - בסיס האימונים של פיקוד הדרום. כך מדווח הכתב הצבאי יואב זיתון ב-ynet.

לפי הדיווח בין הפריטים השייכים ללוחמים - שנגנבו ארנקים שהכילו כסף מזומן וכרטיסי אשראי, אוזניות לסמארטפונים, וסטים חלופיים ללחימה ואמצעי שיפצור, ערכות תפילין וציוד אישי נוסף יקר ערך וסנטימנטלי, שנעלם או נמצא במקום מושחת. עוד דווח כי הציוד אוחסן בתוך מכולה שננעלה וככל הנראה נפרצה.

בכתבה מציין זיתון כי בהפוגה הראשונה של לוחמי חטיבת הנח"ל לפני כחודש וחצי, זיהו חלק מהלוחמים סימנים לפריצה של המכולה, ודיווחו על כך למפקדיהם, אולם מסתבר שאלה לא עשו דבר. בשבוע שעבר בתום לחימה במעוזי חמאס בצפון הרצועה יצאו הלוחמים להפוגה בת כמה ימים וכאשר הגיעו לבסיסם שבצאלים בנגב - נדהמו לגלות על עשרות החפצים שנעלמו.

למרות פניות אתר ynet לצה"ל כבר בשבוע שעבר - הציוד עדיין לא הוחזר, וטרם הוחלט אם בכלל לפתוח בחקירה פלילית של מצ"ח. לא ברור אם חיילים מיחידות אחרות פרצו למכולה וגנבו מתוכה, או שמא מדובר בגנבים אזרחים שחדרו שוב לבסיס צאלים מוכה הגניבות.

לוחמים סיפרו: "הגענו למכולה בשבוע שעבר והכל היה פתוח ומפוזר על הרצפה, טליתות שלנו ותפילין שנשברו, ציוד אישי שנקרע, צ'ימידנים שנפתחו לגמרי והכל נשפך מהם, פריטים עם ערך גדול. איך אפשר לעשות דבר כזה בכלל, ובפרט ללוחמים שנלחמים בעזה? נגנבו לנו משם מדי א' עם סיכות הלוחם, הדרגות, דברים שחיילים קיבלו בסוף המסלול, גם כמצטיינים מהמפקדים שלהם".

"בגדוד אמרו לנו שלא יחזירו לנו את הכסף והפריטים שגנבו לנו, ושכל הנזקים עלינו", זעמו הלוחמים שחרפו את נפשם בתוך עזה בזמן שערלי לב רוקנו את חפציהם מהמכולה שאמורה היתה להיות מוגנת. "אפילו חקירת מצ"ח לא פתחו. הראש שלנו רק במשימה בעזה ובניצחון, אבל זה לא נותן זכות לצבא לזלזל בנו ככה".

מצה"ל נמסר בתגובה ל-ynet: "הדיווח על המקרה התקבל והוא נמצא בבחינה, במידת הצורך תיפתח חקירת מצ"ח בנושא".

חיילים מלחמת חרבות ברזל השבת גניבה גניבת פרטים אישיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד