ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

הסמארטפונים הסיניים שיחסכו לכם אלפי שקלים

מי שמחפש סלולרי עם חומרה חזקה במחיר שפוי, ימצא מגוון אפשרויות תוצרת סין על המדף • לא כל המכשירים מעולים, אבל רובם עושים את העבודה

הסמארטפונים הסיניים שיחסכו לכם אלפי שקלים

שמות כמו Xiaomi, One Plus, Oppo עדיין לא שגורים בפי הצרכן הישראלי, אבל מדובר ביצרניות הסמארטפונים החמות בסין, המציעות מכשירים עם חומרה חזקה ובמחירים נמוכים בהרבה מאלו של מכשירי הדגל מבית סמסונג, LG או HTC.

שיאומי (Xiaomi) למשל אינה מוכרת בארץ, אבל בעולם היא הופכת לפופולרית. סמארטפון הדגל שלה Mi4 אמנם לא נחת בארץ באופן רשמי, אבל אתר השילוח צ'יינה ביי (ChinaBuy.co.il) מייבא אותו לארץ באופן פרטי (משלוח מסין בתוך 10 ימים), כמו דגמים של חברות Oppo וגם One של חברת One Plus, שהפך להצלחה בארץ, ללא ייבוא מסודר. הערכות מדברות על יותר מ-10,000 יחידות שנכנסו לישראל.

מי שמנסה לקדם את קטגוריית הסמארטפונים הסינית היא חברת ChinaBuy, המחזיקה אתר אינטרנט בעל אותו שם, המוכר סמארטפונים ישירות מסין, בזמן משלוח של 10 ימים. בצ'יינה ביי כוללים עם כל הסמארטפונים שלהם אחריות לשנתיים דרך מעבדות סלדון בארץ, תמיכה בעברית וגם התקנה גרסת בעברית לסמארטפון. בניגוד לסמארטפונים של מותגים מוכרים בעולם, כמו אפל או נקסוס, המגיעים ישירות מהמפעל עם ממשק בעברית, המכשירים הסינים יכולים להוות קצת כאב ראש לצרכן הפשוט.

הסיבה לכך, המכשיר לא כולל שום התאמה בעברית ואפילו לא את חנות האפליקציות של גוגל. המשתמש צריך לבצע את ההתקנות הללו באופן עצמאי. בצ'יינה ביי פותרים את הבעיה הזו ומתקינים את כל התכונות הדרושות, כבר במשרדים שלהם בסין.

"גלובס" בדק את הסמארטפונים הסיניים המובילים בשוק, הנמכרים עם נתוני חומרה טובים ובמחירים נוחים. המסקנה היא שברוב המקרים מדובר במכשירים מוצלחים מאוד, שמהווים אלטרנטיבה טובה במחיר נוח, לעומת דגמי הדגל הנמכרים בשוק במחירים גבוהים בהרבה, המגיעים ל-3,500 אלף שקל ואפילו יותר. עם זאת, המצלמה ברובם לא משתווה לזו של דגמי הדגל, ובנוסף, מוקדם עדיין להעריך איך המכשירים יעבדו בעוד חצי שנה, לאחר שימוש ממושך.


One Plus דגם One: סוללה חזקה
מסך: המסך מגיע בגודל 5.5 אינץ', מה שהופך את המכשיר לפאבלט (הכלאה של סמארטפון וטאבלט). המסך הוא Full HD עם ציפוי זכוכית ממוגן שריטות מסוג גורילה גלאס 3. איכות התצוגה טובה מאוד, לא מצויינת כמו חלק מהדגמים המתחרים. מצד שני רמת התאורה חזקה מאוד לשימוש באור שמש ישיר. קצת הפריע לנו שמנגנון הבהירות האוטומטי לא עבד בצורה מספיק טובה.

חומרה: החומרה מתקרב לזו של הסמארטפונים המשוכללים ביותר כיום. יש כאן מעבד מרובע ליבות מסוג סנפדרגון 801 של חברת קוואלקום במהירות 2.5 ג'יגה הרץ עם 3 ג'יגה זיכרון. המכשיר רץ בצורה חלקה ומגיב בזריזות. כיף ונעים להשתמש בו. נפח האחסון עומד על 16 ג'יגה, רק ללא יכולת הרחבה.המכשיר תומך בטכנולוגיית הגלישה מדור 4 שהחלה לפעול לאחרונה בארץ. בבדיקה שביצעו ברשת סלקום, סבלנו מבעיות קליטה בדור 4 וניתוקי שיחות, דבר שלא התרחש ברשת דור 3.

ממשק: מערכת ההפעלה היא אנדרואיד בגרסת קיטקט. ה-One מגיע בעברית. המעטפת של החברה בסך הכול שומרת על המראה הנקי של אנדרואיד עם עיצובים שונים לעמוד הנעילה. בזכות העובדה שהחברה לא מתקינה על המכשיר אפליקציות רבות, ניתן ליהנות ממכשיר שפשוט טס במהירות שלו.

מצלמה: ה-One כולל מצלמה עם חיישן 13 מגה פיקסל (תוצרת סוני) עם פלאש. התוצאות היו מוצלחות, אפילו בתנאי תאורה לא אידיאליים.

סוללה: ה-One מציע את אחת הסוללות המוצלחות שראינו -קיבולת של 3,100 מיליאמפר שהספיקה לנו ליום וחצי של שימוש. בהחלט מדהים.

מחיר 2,000 שקל דרך ChinaBuy (שנתיים אחריות).

לסיכום: ה-One הוא סמארטפון נהדר, גם במחיר שהוא נמכר בישראל לאחר עלויות שילוח ומיסים. מדובר בסמארטפון משתלם לעומת מכשירים שעולים אלף שקל יותר ממנו.


Huawei Ascend P7: מסך מוצלח
מסך: 5 אינץ', Full HD וטכנולוגיית IPS המאפשרת זוויות צפייה רחבות. העיצוב קומפקטי ומאפשר שימוש נוח ביד אחת. הצבעים חיים. המסך גם ממוגן בזכוכית מסוג גורילה גלאס 3.

חומרה: מעבד HiSilicon Kirin 910T של וואווי, מרובע ליבות במהירות 1.8 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון. המכשיר עובד מהר, אך לעתים התגובה מעט איטית (לא באופן שפוגע באופן מהותי בחוויה). נפח האחסון הוא 16 ג'יגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 64 ג'יגה). יש גם תמיכה ברשתות דור 4.

ממשק: וואווי פונה עם הממשק שלה (אנדרואיד קיטקט) למשתמשי האייפון, כאשר היא משנה בצורה משמעותית את החוויה ממכשירי גוגל (לא בטוח שרק לטובה). במקום מגירה פנימית בה כל האפליקציות המותקנות במכשיר מופיעות, וואווי מציעה רק עמודי בית בהן מותקנות כל האפליקציות וניתן לסדר אותן בתיקיות. בנוסף, גם ניתן להציב ווידג'טים (מיני יישומים) של מזג האוויר, יומן ונגן מוזיקה. הממשק בסך הכל ידידותי, אבל דורש טיפה הסתגלות במעבר ממכשירי אנדרואיד אחרים.

מצלמה: ה-P7 מתגאה במצלמה קדמית לצילומי סלפי עם חיישן 8 מגה פיקסל, התוצאות בסך הכל היו טובות עבור מצלמה קדמית. החברה מתגאה במנגנון צילום סלפי פנורמי, כאשר צריך לצלם תמונה, להזיז את הצג מעט הצידה ואז הצילום הנוסף מתבצע באופן אוטומטי. לנו היה קשה מאוד לגרום למנגנון הזה לעבוד בצורה מוצלחת. המצלמה האחורית מגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל ופלאש. הצילום לא היה מספיק מהיר לטעמנו, אבל התוצאות טובות.

סוללה: הסמארטפון הדקיק הזה מגיע עם סוללה חביבה מאוד של 2500 מיליאמפר, הביצועים שלה יחזיקו את המשתמש עם אנרגיה עד שעות הלילה המקודמות.

מחיר: 1,900 שקל (3 שנים אחריות).

לסיכום: סמארטפון מוצלח, במחיר סביר.


מייזו דגם MX4: התמורה הטובה ביותר עבור הכסף
5.36 אינץ' של חברת שארפ ברזולוציה גבוהה של 1920 על 1152 פיקסלים. התוצאה: מסך שנראה טוב עם צבעים בעלי גוון חי.

חומרה: התגובה זריזה, בזכות שני מעבדי ארבע ליבות מסוג MT6595 של חברת MediaTek שעובדים במקביל - האחד במהירות 2.2 ג'יגה הרץ והשני במהירות 1.7 ג'יגה הרץ. הזיכרון הפנימי הוא 2 ג'יגה ונפח האחסון עומד על 16 או 32 ג'יגה, כאשר אין אופציה להרחבה באמצעות כרטיס. יש תמיכה ברשתות דור 4 (LTE) ואין תמיכה בתקן האלחוט NFC.

ממשק: מערכת ההפעלה אנדרואיד בגרסת קיטקט מבית גוגל, אבל במייזו עשו הכול בכדי להסתיר אותה ולתת חוויה המקבילה לשימוש ב-iOS של אפל. למשל, אי אפשר למצוא פה את מגירת האפליקציות שמשתמשי האנדרואיד רגילים לראות בסמארטפונים שלהם. במקום זה, כל האפליקציות מופיעות על-גבי עמודי הבית וצריך לסדר אותן בתיקיות. האם זה נוח? זה תלוי כבר במשתמש, אנחנו פחות אהבנו את זה.

מצלמה: חיישן 20.7 מגה פיקסל תוצרת סוני. התוצאה מוצלחת, והתמונות יוצאות עם צבעים חיים. הפלאש של המכשיר כולל תאורה לבנה וגם חמה יותר, למניעת פנים לבנים בצילום.

סוללה: למרות קיבולת גבוהה של 3,100 מיליאמפר, הסוללה בינונית פלוס ולעתים קרובות נגמרת כבר בשעות הערב. הסמארטפון מתחמם מהר מאוד, מה שכמובן משפיע על צריכת הסוללה וגם על הנוחות.

מחיר: 1,600 שקל ברשת באג (שנתיים אחריות).

לסיכום: MX4 הוא כנראה הסמארטפון הטוב ביותר היום מבחינת עלות תועלת.


Oppo דגם Find 7: מוצלח אבל יקר
מסך: ה-Find 7 מוגדר כפאבלט, ומגיע עם מסך 5.5 אינץ' ברזולוציית Full HD. איכות התמונה מצוינת.

חומרה: Oppo מציעה חומרה חזקה המאפשרת לפאבלט לעבוד מהר. המעבד הוא מרובע ליבות מסוג סנפדרגון 801 של חברת קוואלקום במהירות 2.5 ג'יגה הרץ עם 2 ג'יגה זיכרון, 16 ג'יגה זיכרון אחסון ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. המכשיר גם כולל חיבור לרשת סלולר דור 4, אבל אנחנו סבלנו מניתוקים שהיינו מחוברים אליה, בניגוד לעבודה חלקה בדור 3.

ממשק: מערכת ההפעלה היא אנדרואיד גרסת קיטקט. ה-Find 7 מגיע מצ'יינה ביי עם גרסת מותאמת של מערכת ההפעלה (רום) מסוג Cyanogenmod הנוחה מאוד לשימוש ומציעה חוויה דומה לאנדרואיד, ללא מעטפות שונות של היצרנים.

מצלמה: המצלמה מספקת תוצאות צילום טובות, כאשר החיישן הוא 13 מגה פיקסל.

סוללה: למרות סוללה בקיבולת גדולה של 3000 מיליאמפר, הביצועים שלה קצת חלשים והיא תחזיק עד שעות הלילה.

מחיר: 2,650 שקל דרך צ'יינה ביי (שנתיים אחריות).

לסיכום: ה-Find 7 דומה מאוד ל-One של One Plus, אבל מחירו היחסית גבוה הופך אותו לפחות אטרקטיבי.


Xiaomi דגם Mi4: הכי דומה לאייפון
חומרה: מעבד מרובע ליבות במהירות 2.5 ג'יגה הרץ מסוג סנפדרגון 801 עם 3 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 16 או 64 ג'יגה ללא יכולת הרחבה. המכשיר מגיב במהירות ובצורה חלקה. הגרסה שנבדקה לא כוללת חיבור סלולרי מדור 4, אבל שיאומי מציעה גרסה שונה עם חיבור מסוג זה.

ממשק: שיאומי עוטפת את ממשק המכשיר הפועל על-גבי אנדרואיד קיטקט, במעטפת משלה. אין זכר ליכולות של אנדרואיד. בדומה לסמארטפונים סינים רבים אחרים, הממשק לא כולל את מגירת האפליקציות שמשתמשי גוגל רגילים למצוא במכשירי האנדרואיד שלהם.

מסך: ה-Mi4 מגיע עם מסך בגודל 5 אינץ' עם מסגרת דקה. הרזולוציה היא Full HD והתוצאות בסך הכל טובות עם צבעים נעימים וחיים.

מצלמה: המצלמה כוללת חיישן 13 מגה פיקסל, המספקת תוצאות צילום בינוניות עד טובות.

סוללה: הסוללה מגיעה בקיבולת גבוהה של 3080 מיליאמפר ומחזיקה יום עבודה שלם.

מחיר: 2,300 שקל דרך Chinabuy.

לסיכום: מכשיר חביב מאוד, אבל ברמת המחיר שהוא נמכר בארץ, כולל מיסים, הוא הופך לפחות מעניין.


AMOI דגם A920: מוצלח ולא יקר
מסך: המסך לא רע, אף שחסרה בו החדות של הסמארטפונים היקרים יותר. גודלו 5 אינץ' עם רזולוציית HD.

חומרה: המפרט לא מרשים אבל הוא עושה את העבודה ללא בעיות מיוחדות. המעבד טייוואני מתוצרת MTK, גרסה MT6582 עם זיכרון של 1 ג'יגה ונפח אחסון של רק 4 ג'יגה (בערכה מצורף כרטיס בנפח 16 ג'יגה). למרות הזיכרון הפנימי המצומצם, המכשיר עבד בזמן הבדיקה בצורה טובה.

ממשק: אנדרואיד (גרסת קיטקט). הממשק של גוגל לא שונה משמעותית. אין כאן תוספות מיוחדות, אבל לא כולם יאהבו את האפליקציה הפנימית של המסרונים והמקלדת האינטגרלית. יש תוכנה אינטגרלית ושימושית של הקלטת שיחות בחייגן.

מצלמה: איכות התמונות נמוכה עד בינונית. התמונות מגורענות ולא תמיד חדות. הרזולוציה עומדת על 8 מגה פיקסל עם פלאש.

סוללה: קיבולת 2100 מיליאמפר ומחזיקה עד שעות הלילה המאוחרות. בערכה כלוללה סוללה נוספת עם מטען ייעודי.

מחיר: 1,200 שקל, דרך דואר ישראל (שנה אחריות).

לסיכום: המכשיר מספק תמורה טובה למחיר. ביצועי החומרה מפתיעים לטובה, במיוחד הסוללה והיכולת לשלב שני כרטיסי סים במקביל. מצד שני, המצלמה בינונית.


ZTE דגם Vec: בינוני במחיר סביר
המסך מגיע בגודל 5 אינץ', האיכות והצבעים בצג נראים טוב, הרזולוציה היא HD וההתמודדות עם אור שמש עובדת בסך הכל בצורה יפה.

ממשק: אנדרואיד בגרסת קיטקט, כאשר ZTE כמעט שלא ביצעה בה שינויים, למעט אקולייזר של חברת דולבי, מקלדת מסוג TouchPal המאפשרת הקלדה בהחלקת האצבע (לא התרשמנו ממנה לטובה) או גישה מהירה לאפליקציות דרך מסך הנעילה.

חומרה: מהירות התגובה של סבירה. לפעמים הוא מגמגם, גם כשלא מריצים עליו מספר אפליקציות במקביל. לעיתים רחוקות קורה שהמסך קופא לכמה שניות כשהוא סגור. המעבד מרובע ליבות במהירות 1.2 ג'יגה הרץ של חברת קוואלקום. הזיכרון 1 ג'יגה ונפח האחסון 16 ג'יגה (ללא אפשרות הרחבה). אין NFC, אבל יש תמיכה בתקשורת סלולרית דור 4.

סוללה: הסוללה בקיבולת היא 2300 מיליאמפר טובה ומחזיקה עד שעות הלילה המאוחרות.

מצלמה: 13 מגה פיקסל עם פלאש, אבל תוצאות הצילום נמוכות מאוד והצבעים דהויים.

מחיר: 1,350 שקל (שנתיים אחריות).

לסיכום: ה-Vec הוא סמארטפון סביר מאוד לרמת המחיר שלו, מה שהופך אותו למוצר המתאים לצרכנים שלא מחפשים את המכשיר עם יכולות העיבוד הכי חזקות או מצלמה איכותית.
סלולר סין מכשירים זול מדף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד