כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
התחביב של ראש המוסד

טרמפים לבחורי ישיבה: מה חושב יוסי כהן על הציבור החרדי?

"החרדים הם חלק מנשמתי", מצהיר ראש המוסד לשעבר יוסי כהן. "אסור לטעות בי בעניין הזה". בכתבה של יעקב פלבינסקי שמתפרסמת בסוף השבוע בעיתון 'משפחה', הוא מרחיב על הקשר הקרוב עם משפחתו החרדית, התחביב להעלות בחורי ישיבות ל"טרמפים" באישון ליל והניסיון הלא מוצלח של הקג"ב הבלארוסי לאתר פרטים על משפחתו

טרמפים לבחורי ישיבה: מה חושב יוסי כהן על הציבור החרדי?
הרמס"ד לשעבר יוסי כהן צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן שעוד לא החליט האם הוא מצטרף לפוליטיקה אבל בהחלט מכוון חזק, התייחס בהרחבה לעולם החרדי והקשר האישי ששומר עם המשפחה הקרובה.

לפי הפרסום, בשלבי הגיוס למוסד נשאל כהן אילו שפות זרות הוא דובר. "אידיש וארמית", השיב כהן למראיינו. משם הוא נשלח ללימודי ערבית וההמשך ידוע לכולם – יוסי כהן טיפס בסולם התפקידים עד לתפקיד הנשחק של ראשות המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים.

באותו ריאיון למגזין 'משפחה' בסוף השבוע נכתב על אחד מתחביביו של כהן בשנים שקדמו לתפקידו כראש המוסד. "אחד מתחביביו היה להעלות לטרמפים בחורי ישיבה שעמדו בצדי הדרכים בשעות הלילה. הוא נהנה לנהל איתם שיחות". לדבריו, הוא עצמו הכניס חרדים למוסד ומאמין שיש להם מקום להשתלב בעשייה הביטחונית.

עוד הוא התייחס למשפחתו הקרובה, חלקם נמנים על החסידויות השמרניות ביותר. "משערי חסד יצא יעקב, הדוד החרדי שלי, שהיה צנחן. גם מאיר, שאני קרוי על שמו, היה חרדי. שמי המלא הוא יוסף מאיר. החרדים הם חלק מנשמתי, אסור לטעות בי בעניין הזה". הוא מספר גם על סבו ר' יוסל'ה מינסקר שעלה לארץ לפני למעלה ממאתיים שנה, ומשתף באנקדוטה משעשעת: "פגשתי את ראש הקג"ב של בלארוס והוא הציע לי למצוא את ההיסטוריה המשפחתית שלנו. נתתי לו את התמונה של סבא שלי. יש לנו תמונה אחת בלבד. אבל הם לא מצאו כלום", הוא מתאר בכתבה.

בניגוד למשפחת כהן החרדית שלא השתייכה לזרם החסידי, מצד רעייתו השורשים נטועים בחסידות גור. בכתבה הוא מספר על מאפיית המצות של משפחת כהן-הלפרין בירושלים שהייתה "מאד שמורה ללא שום חשש חמץ", בה ביקר בילדותו ולמד מקרוב על "מים שלנו" ויתר ההקפדות בכשרות המיוחדת לפסח.

בהיבט האישי הוא משתף בגילוי לב על הערכים והאמונות לאחר השירות הארוך במוסד. "לא השלתי את הערכים והאמונות שלי. כשאתה נושא בכיס כל הזמן את ירושלים, כשאתה יודע בשביל מי אתה עובד ויודע מה אתה צריך לעשות עבור עם ישראל - אתה עושה את זה תוך שאתה נצמד לערכים שהבאת מהבית. ברור שכשאני בונה סיפור כיסוי לּבַקָר הגבול, לא משנה איפה הייתי - אני משקר לו. אבל זאת הונאה לשם המערכה הלאומית, כדי שנוכל לעבוד עבור קיומה של מדינת ישראל". את הדברים כאמור, אמר יוסי כהן ליעקב פלבינסקי בעיתון 'משפחה'.  

יוסי כהן בראיון למשפחה. צילום: קובי כץ באדיבות עיתון משפחה

 

 

יוסי כהן עיתון משפחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד