א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אנטישמיות אירופית • צרפת המדינה הכי מסוכנת ליהודים

עלייה חדה באירועים אנטישמיים אלימים ברחבי העולם • צרפת צועדת בראש • גם באנגליה: רוב היהודים חוו אירוע אנטישמי

צילום: ישראל בורדגו
צילום: ישראל בורדגו

עליה חדה באנטישמיות ברחבי העולם, המדינה האנטישמית ביותר היא צרפת, כך עולה מדו"ח האנטישמיות שיעלה היום (א') לדיון בממשלה לרגל יום השואה הבינלאומי.

לפי הדו"ח, שמוגש על-ידי המשרד לענייני תפוצות בשיתוף הפורום לתיאום המאבק באנטישמיות, חלה עליה חדה באנטישמיות בשנת 2014. מקרים של התנכלויות רחוב כלפי יהודים ואירועי אלימות מילולית ופיזית, התרבו בעיקר במערב אירופה.

כפי שמתברר האנטישמיות האיסלאמית תופסת את מקומה כאנטישמיות המובילה במדינות המערב, ורוב האירועים המדווחים בוצעו על-ידי מוסלמים, בעיקר במדינות בעלות קהילות מוסלמיות גדולות.

בחודשים יולי-אוגוסט, בתקופת 'צוק איתן' נרשם זינוק של כ-400 אחוז בשיעור אירועים אנטישמיים, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

צרפת היא לפי הנתונים המדינה המסוכנת ביותר ליהודים כיום, לאחר שרמת האנטישמיות והאלימות נגד יהודים בה הגיעה לשיאים חדשים.

שיעור האירועים האנטישמיים במדינה עלה ב-100 אחוז, ומחצית מכלל האירועים המסווגים בתור אירועים גזעניים מופנים נגד יהודים, אף שאלו מהווים פחות מאחוז אחד מכלל האוכלוסייה.

לפי הדו"ח, במהלך 2014 נרשמו כ-1,000 אירועים אנטישמיים בקטגוריות שונות, שכללו גם עשרות תקיפות אלימות. עשרות יהודים הוכו או הותקפו בנשק קר, ובקבוקי תבערה הושלכו על בתי כנסת ועל עסקים של יהודים.

כך גם, לפי דו"ח שהוגש על ידי ההסתדרות הציונית העולמית, עולה כי רבים מיהודי העולם לשים פחד מזהויים כיהודים.

לפי שאלון שחולק עולה כי עולה רמת החרדה של יהודי העולם מאנטישמיות. בגרמניה, כ-57% מהנשאלים דיווחו כי הם או מישהו שהם מכירים חוו אירוע אנטישמי וכ-36% מאירועים אלו היו בעלי אופי אלים. 48% מהנשאלים דיווחו כי אינם מרגישים בטוחים, ו-43% חוששים להסתובב ברחוב עם סממנים יהודיים.

באנגליה, 70% מהנשאלים דיווחו כי הם או מישהו שהם מכירים חוו אירוע אנטישמי, וכ-41% מהנשאלים דיווחו כי לא דיווחו על האירוע מחשש להתנכלות. 45% מהנשאלים דיווחו כי אינם מרגישים בטוחים וכ- 37% מהנשאלים חוששים להסתובב עם סממנים יהודיים.

כך גם למעלה מ-50% מהנשאלים בדרום אמריקה דיווחו כי הם או מישהו שהם מכירים חוו אירוע אנטישמיות. בצ'ילה, כ-70% מהנשאלים דיווחו כי הם או מישהו שהם מכירים חוו אנטישמיות וכ- 42% מהנשאלים דיווחו כי הם מפחדים להסתובב עם סממנים יהודיים. באורוגוואי, כ- 72% מהנשאלים דיווחו כי הם או מישהו שהם מכירים חוו אירוע אנטישמיות וכ-55% מהנשאלים דיווחו כי האירועים לא דווחו, כיוון שאין אמון במערכת.

ראש המחלקה לפעילות בישראל ולמאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל אמר: "אנו עדים בתקופה האחרונה לעלייה משמעותית בגילויי האנטישמיות בכל רחבי העולם . מימדי התופעה והיקפיה חצו גבולות והאסון הבא עלול לבוא מכיוון בלתי צפוי. על ממשלת ישראל לקדם את המאבק באנטישמיות בכל רחבי העולם ולחזק את היהודים בתפוצות. אסור לנו להישאר אדישים לנוכח התופעה המתפשטת לשנאת היהודים מעצם היותם יהודים ואסור לנו לתת לאירועי העבר לחזור על עצמם".
אנטישמיות רצח גזענות צרפת אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד