כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מהדורת הנייעס השבועית

לייבל'ה: הבדרן שאירס את בנו בזכות סגולת הערק

והשבוע בלייבל'ה: היערכות שיא לבר המצווה לבנו של איש האשכולות יצחק פלדמן - ומי השר שהשלים לו מנין? | מי התארס בזכות שתיית ה'ערק'? | תוכנית האקטואליה של הצמד גדלוביץ -משי שכובשת בסערה את המגזר | מי התייצב לשבע ברכות של פרוש | והגרב המיוחדת של ראש הישיבה

לייבל'ה: הבדרן שאירס את בנו בזכות סגולת הערק
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה סוגר שבוע כואב ועצוב עם נפילתם ביום אחד של 21 לוחמים קדושים ומטבע הדברים המהדורה קצת הצטמצמה שהרי איך אפשר לחגוג ולרכל. בכל מצב לייבל'ה לא ויתר על שתיית הערק כסגולה של האדמו"ר רבי יצחק אבוחצירא הי"ד מתולאל ומיהר לבית הכנסת בפתח תקווה שם נשפך הערק כמים והשמחה הרקיעה שחקים. 

לייבל'ה נערך כמובן לשמחה הגדולה הערב באירוע בר המצווה לבכור בניו של היועץ האסטרטגי יצחק פלדמן שנכנס בנועם עול תורה ומצוות. לייבל'ה גם שמח מאוד בעקבות התוכנית החדשה של הצמד אבי גדלוביץ מ'בחדרי' ונתן משי מ'חדשות הסקופים' שהחלו להגיש תוכנית אקטואליה יומית ביומן הצהריים ברדיו 'קול ברמה'. לייבל'ה כבר שמע את התוכנית הראשונה ומבין כי מדובר פה באחד הדברים החזקים של תוכניות האקטואליה במגזר החרדי שעוד ידובר בה רבות. 

מי שבטח בסגולה של הערק הוא הבדרן הליטאי אבא טורצקי שמיהר לכתוב בקבוצות של 'דגל התורה' בדרך האמת ולא רק כי בזכות סגולת הערק שאשתו כתבה על הבקבוק בנו התארס בשעה טובה יממה לפני ההילולא הגדולה שהפכה למעין ר' ישעיה בן ר' משה ספרדי, חסידי וליטאי גם יחד. 

במעמד ה'לחיים' לרגל התוכנית החדשה ב'קול ברמה' בקהילה בקרית הרצוג ראה לייבל'ה את הזמיר אברהם מרדכי שווארץ בעל ה'כרובים עליונים' יחד עם אבי גדלוביץ. אברהם מרדכי הראה את תיק התפילין עליו כתוב 'כבד את השם מגרונך'. 

יו"ר תנועת ש"ס אריה דרעי הגיע במלאת השבעה לפטירת חברו הטוב ר' לייזר קאין ז"ל לקברו יחד עם בני המשפחה. מי שעוד הגיע ונשא דברים על הקשר הטוב בינהם הוא העיתונאי אבישי בן חיים פרשן הבית של דרעי.

הפרשן הפוליטי של עיתון 'ישראל היום' יהודה שלזינגר נצפה עם תפילין בבית הכנסת במשכן הכנסת. את השעה המדויקת ליבל'ה לא יחשוף, אבל זה היה לפני חצות.

ומי שהשלים מנין מנחה לאבי השמחה היועץ האסטרטגי יצחק פלדמן הוא השר יצחק גולדקנופף הנמצא בקשרי ידידות עם פלדמן ואף תמיד מעודדו בכל פעליו הרבים. גולדקנופף עדיין לא החליט האם יורשה להשתתף בשמחה או להגיע רק ל'לחיים' בכנסת. 

בהמשך נתן פלדמן הרצאה מרתקת לרגל ערב ט"ו בשבט לכתבים אבי רבינא ואברהם פריינד על מהותה של בר מצווה לאור הפירות. 

מיד לאחר מכן יצא פלדמן עם חתן בר המצווה למעונו של האדמו"ר מבעלזא להתברך לרגל השמחה הגדולה. בתמונה ניתן לראות את החביבות שבה התקבל בבית בדובר שלום.

ביום שני השבוע, בזמן שהכנסת כולה הייתה כמרקחה, יועצו המשפטי של ח"כ ארז מלול עו"ד רועי אברהם משלים את הדף היומי בספריית הכנסת.

שר הרווחה יעקב מרגי נצפה השבוע במליאת הכנסת בסוד שיח עם ח"כ יוני משריקי, יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת.

בשלומי אמונים חגגו השבוע את השמחה הכפולה, עם נישואי בן ראש העיר אלעד ישראל פרוש, הלו הוא גם נכד היו"ר והשר מאיר פרוש. לצד צמרת התנועה החסידית שהשתתפה כמובן מקצה לקצה, גם השותפים הליטאים (בארצי ובמקומי) מדגל התורה השתתפו. אחרי שסגן השר מקלב וח"כ אשר השתתפו החתונה, היו"ר ח"כ גפני שנבצר ממנו הגיע במקום לשמחת השבע ברכות.

מי שאולי פחות רצו לבלוט בהשתתפותם, אך לייבל'ה כמובן לא פספס אותם, הם הצמד מנחם ודוד שפירא. בשולי האירוע נצפו אדריכלי האחדות באשדוד, פרוש, שפירא וחבר המועצה יהושע טננהויז, בשיחה ערה.

בתחילת השמחה ראה לייבלה את המשפחה הנרגשת בריקוד סוער עם האדמו"ר מויז'ניץ בית שמש. 

בכניסה לשמחה פגש הרבי מויז'ניץ בית שמש את איש התקשורת הבכיר ישראל כהן האהוד בצורה יוצאת דופן על כל חצרות ויז'ניץ וקיבל את ברכתו של הרבי. 

לייבל'ה הגיע השבוע למסע הלווית הרב שמואל וואלף ז"ל אביו של נגיד עולם התורה ר' ראובן וואלף מלייקווד. לצד ההמונים שהגיעו ובהם ראשי ישיבות ועסקני צדקה ראה לייבל'ה את ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן יושב וממתין להספדים. לייבל'ה ראה שראש הישיבה כנראה גרב בטעות גרביים של אחד הבחורים בישיבת חברון. 

אפרופו הגר"ד כהן, ישראל ירט מנהל 'עזר מציון' בירושלים נהיה מחסידיו של ראש ישיבת חברון ופרסם בסטטוס תמונה בהתייעצות חריגה עם ראש הישיבה תחת הכותרת 'הכהן הגדול'. 

את ראש ישיבת מיר הגרא"י פינקל ראה לייבל'ה בנתב"ג לאחר מסעו לדינר של מיר בבורו פארק. לייבל'ה ראה את ר' לייזר יהודה יושב וממתין למזוודות כאחד האדם ממש. 

בעיר בית שמש עיר העיתונאים ראה לייבל'ה את העיתונאי יקי אדמקר, מוואלה, קול ברמה וערוץ 14 מוציא כסף בשישי לקניות לשבת קודש. 

העיתונאי יוסי שטארק נצפה בחנות הכשרה של סופר 'שפע מרקט' ברמה ד' בבית שמש רוכש מוצרים אחרונים בהשלמות לקראת כניסת שבת קודש. 

את האמן מוטה ברים ראה לייבל'ה מגיש לאדמו"ר מרחמסטריווקא קומפוט אתרוגים משובח לכבוד ט"ו בשבט. הרבי התרגש באופן מיוחד והודה למוטה.

את הסופר אברהם דב גרינבוים פגש לייבל'ה כשהוא לוגם קפה על שפת ימה של אשדוד.

ואת העיתונאי אריה ארליך ראה לייבל'ה השבוע בשיעורו של המשפיע מסטוטשין רבי מרדכי מנשה זילבר שהגיע לארץ, אריה כתב בשקיקה את השיעור במסילת ישרים וכמובן ריתק את הקוראים בטורו במגזין 'משפחה'. 

העיתונאי מנדי ריזל שנמצא בהונגריה כדי לתאושש מהימים הראשונים של המלחמה בהם היה נצור בביתו בשדרות, תועד במסעדת 'חמסה' בדברצן שבמזרח הונגריה. 'חמסה' היא הדבר הבא בעולם הקולינרי היהודי בהונגריה ואחרי מנה של צלעות טלה ואסאדו רך כמו חמאה ריזל קינח במאפה ביתי. "זה מקום פנטסטי לכל מי שמגיע לקערסטיר. דברצן ממוקמת כשעה נסיעה משם, והמסעדה פשוט מעולה", כתב ברשתות החברתיות.

מי שהגיע השבוע לארץ להמשך מילואים הוא מאיר ברנשטיין איש התיירות שלנו בניו יורק ובעולם. הוא פגש את המסבירן יוסף חדאד והנה התמונה. 

במנהלת החרדים בצה"ל ראה לייבל'ה את איש התקשורת הצעיר בני רוזנטל שאוטוטו מסיים את שירותו הצבאי בחגיגת ענק. לייבל'ה ראה את בני במזנון הישיבתי במנהלת עם הכוכב החדש של צה"ל יענקי גולדהבר חביבם של החילונים. 

בחתונה הגדולה של החתן בנצי רוטנברג נאמן ביתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל ראה לייבל'ה את הבעל מנגן והמלחין בנצי שטיין מלווה את בנצי לחופה בשירי רגש על מרן שר התורה יחד עם מקהלת היוקרה 'נשמה' שכבשה את עולם המקהלות במקום הראשון עם אירועים ערב ערב בארץ ובחו"ל בכל המקומות. 

אמש בחתונת בתו של המפיק גדי ויטמן, מופיעים: החזן חיים שטרן, ארל'ה סמט, פיני אינהורן, ומקהלת 'נרננה'.

לייבל'ה שידוע כנייעסן לא קטן אוהב לקרוא את כל העלונים היוצאים כמידי יום. ליבל'ה שמע שהעלון היומי לוח הציבור מבורו פארק החל גם להגיע ללייקווד ולהתחרות בעלון הותיק בעיר "ויבשר' אלא שבמערכת 'ויבשר' קיבלו וקדמו בברכה את העלון מבורו פארק בברכה גדולה בעלון שלהם. ועל זה נאמר באמת 'מי כעמך ישראל'.

אחרי שעמית סגל נעדר מאולפן מחדשות 12 בשל התקררות, הגיע תורו של הזמר אריק דביר השבוע. דביר שהוזמן לשיר בחתונה התקרר לחלוטין ולא הצליח לשיר. הנס שיש אח גדול עמירן שהוזעק לשיר בשמחת החתונה במקומו.

לייבל'ה ראה השבוע את שר הדתות מיכאל מלכיאלי צועד על השטיח האדום בנס ציונה יחד עם יו"ר המועצה הדתית רחמים דוד בדרך לחנוכת מקווה. 

בהתייעצות ממושכת במעונו של ראש הישיבה הגרמ"ה הירש ראה לייבל'ה השבוע את הרב אליהו גולדמן ראש מוסדות לנוער "מקום תורה", יחד עם הרב שמעון רחמני מגדולי העוסקים בתחום הנוער בבני ברק בבחינת זְקֵנֶיךָ וְיֹאמְרוּ לָךְ.

ראש החברה של חסידי בעלזא הרב בערל קליין המכין סעודות לאלפי אורחים העולים לשבות אצל האדמו"ר בירושלים ראה לייבל'ה בסיור במטבח הגדול של מוסדות סאטמאר בוויליאמסבורג.

יוסי ריינר, דובר ראש עיריית בית שמש למגזר החרדי לא מוותר על הצפייה במשחק אפילו באמצע הטיש של ט"ו בשבט. 

ואיך יודעים שהדיגיטל החרדי בזינוק מתמיד? עשרות בעלי עסקים התכנסו אתמול במרכז הכוון בבני ברק להרצאה תחת הכותרת 'דיגיטל חרדי בגובה העיניים' שנמסרה על ידי מנדי נאבול בעלים של משרד הפרסום הדיגיטלי החרדי 'people דיגיטל.

בבר מצווה לבן איש החסד הרב חיים מאיר דושינסקי בביתר עילית פגש לייבל'ה את צוות 'וואלקענעס' האלופים וכמובן לא פספס לטעום מהרגילות הייחודיות.

רגע לפני הסגירה - הגיעה לידינו הצצה לקליפ החדש שמצלם בימים אלה באולפני דניאל אלוני, האמן והיוצר שלומי מאיר לשיר שהלחין וכתב בעצמו.?

לפינת המזל טובים השבועית 

ברכת מזל טוב למרדכי בריסק יו"ר קהל מחזיקי הדת באר"י לרגל שמחת הולדת הנכד, בן לבנו יוסי בריסק מראשי עורכי 'המחנה החרדי'.

ברכת מזל טוב ליועץ ואיש התקשורת יצחק פלדמן לרגל שמחת בר המצווה לבנו - הערב באולמי בריליאנט במודיעין עילית.

ברכת מזל טוב לעסקן הברסלבאי ואיש החסד ר' דוקי גרינוולד לרגל חתונת בתו במודיעין עילית. מי שהגיע לשמחה הגאון הצדיק רבי יעקב מאיר שכטר. 

ברכת מזל טוב לעיתונאי קובי בורנשטיין מ'משפחה', ובוגר 'בחדרי' לרגל הולדת בנו. בעיתון 'משפחה' כתבו ברכה אך שכחו את האות נ' ולייבל'ה כבר חשב שמדובר בקובי אחר. 

ברכת מזל טוב למשב"ק הרבי מבעלזא הבחור בערל גוטמן לרגל שמחת אירוסיו בשעטו"מ.
לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד