ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
החזית התימנית

מנהיג החות'ים: "ארה"ב משקרת. לא משבשים את הסדר העולמי"

לדבריו, עד כה עברו בים סוף כ-4,874 ספינות מבלי שקרה להן דבר | משלחת של המורדים החות'ים התארחה במוסקבה וקיימה מספר פגישות עם פקידי ממשל רוסים בכירים

מנהיג החות'ים: "ארה"ב משקרת. לא משבשים את הסדר העולמי"
מחבלי החות'ים משתלטים על ספינה צילום: דוברות החות'ים

מנהיג החות'ים אומר כי האמריקנים מרמים את העולם כדי להגן על השיט לעבר ישראל כאשר הם אומרים שהחותים משבשים את הסדר העולמי בכך שאינם מאפשרים לספינות לעבור במיצרי באב אל מנדב אלא לעשות עיקוף גדול מאוד מעבר ליבשת אפריקה. כראיה לדבריו הוא אומר כי עד כה עברו בים סוף כ-4,874 ספינות סוחרות - מבלי שקרה להן דבר.

במקביל, בזמן שהחות'ים ממשיכים לשבש את נתיב הסחר העולמי בים סוף, משלחת מטעמם התארחה היום במוסקבה ונפגשה עם בכירי הממשל הרוסי.

אתמול (רביעי) מרכז הסחר הימי הבריטי עדכן על תקיפת ספינה במפרץ עדן, כ-45 מילים ימיים מהעיר עדן שהתרחשה בשעות הצהריים המוקדמות. התקיפה באה שעות ספורות לאחר שארה"ב תקפה מחסני טילים חות'ים בתימן ואתרים בעיראק.

במהלך הלילה שבין שלישי לרביעי צבא ארצות הברית פתח במתקפות נגד מחסני טילים השייכים לחות'ים וכן נגד משגרי טילים נגד ספינות בעיראק, ששייכים לארגונים חמושים הנתמכים על ידי איראן, שלדברי ארה"ב עמדו מאחורי התקפות טילים ומזל"טים על חיילי ארה"ב בעיראק ובסוריה. "כוחות ארה"ב זיהו את הטילים באזורים שבשליטת החות'ים בתימן וקבעו שהם מהווים איום מיידי על ספינות סוחר וספינות הצי האמריקני באזור", אמר פיקוד מרכז הצבא, והוסיף כי שני טילים הושמדו ב"אופן עצמי".

 

רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד