כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
טרור עולמי

הערכה בישראל: זהו מקור הפצצה הזרחנית שנורתה למטולה

החשש בישראל לקיומן של פצצות זרחניות בידי חיזבאללה עלה לאחר שהתגלה כי הפצצות שנפלו יצרו שריפה וגם עיכלו חלק מהכביש בו פגעו

הערכה בישראל: זהו מקור הפצצה הזרחנית שנורתה למטולה
באדיבות דוברות מ.א אשכול

לאחר שבישראל חששו מפני שיגורים של פצמ"רים המכילים זרחן לעבר יישובי צפון הארץ, התברר כי הפצצות שנורו ונחשדו מקורם בנשק ישראלי שיוצר לפני 45 שנה ונמכר לאיראן לפני המהפכה.

ראש מועצת מטולה, דוד אזולאי, אמר היום בריאיון ל'N12' כי "הצבעים והשריפה של הכביש לא השאירו מקום לספק". אזולאי העלה את ההשערה כי ייתכן שישראל מכרה את הפצצה בעבר לאיראן ומשם מצאה את דרכה לארגון הטרור בדרום לבנון. "זו קפיצת מדרגה מאוד מדאיגה מצידם, עברו כבר שבוע ויומיים - וישראל עדיין לא הגיבה כמו שצריך להגיב לתקרית כזו", אמר.

כזכור, אמש דווח כי ברקע השיגורים מכיוון שטח מדינת לבנון אל צפון ישראל, בצה"ל מתחזק החשד בימים האחרונים כי שני פצמ"רים שהתפוצצו בשבוע שעבר בתוככי העיר מטולה היו פצצות זרחן. החשש נובע מכך שלאחר שנפלו ברחוב בישוב, הם יצרו שריפה וגם עיכלו חלק מהכביש בו פגעו.

חומר הנפץ הזרחני עלול להידבק לעור, ולגרום לכוויות קטלניות ולנזק בדרכי הנשימה, והשימוש בו בקרבת אזורים אזרחיים אסור על פי החוק הבינלאומי.

מתקפת טילים מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד