ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

חדו"ש מאשימה: קול ברמה תומכת ב...תנועת ש"ס

במכתב שנשלח ליו"ר הרשות השניה, נטען כי תחנת הרדיו מקדמת תעמולת בחירות אסורה דווקא למען מפלגת ש"ס

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

בתקופה האחרונה עלו האשמות מכיוונה של תנועת ש"ס נגד 'קול ברמה', בטענה שתחנת הרדיו מזוהה יותר עם אנשיו של אלי ישי. בין השאר זכורה התבטאותו של הגר"ש כהן נגד התחנה וכמו גם העברתו של השיעור השבועי של הראשל"צ מהרדיו.

מי שחושב דווקא להיפך, הוא אורי רגב מחדו"ש, שפנה היום (א) במכתב ליו״ר הרשות השניה לרדיו וטלוויזיה, אוה מדז׳יבוש, מ״מ מנכ״ל הרשות השניה, ניר שוויקי, היועצת המשפטית לרשות השניה, עו״ד הילה שמיר, עו״ד אריאל דרעי, מנכ״ל קול ברמה והעתק שנשלח למבקר המדינה.

רגב קובל על הפרה חוזרת של חוקי תעמולת הבחירות וחוק הרשות השניה על ידי מורשה לשידורים ״קול ברמה״, וטוען כי התחנה משדרת תעמולה דווקא בעד ש"ס...

לדבריו, "לאחר ההודעה על הקדמת הבחירות עדכנה ביום 18.1.15 ״קול ברמה״ את לוח השידורים. נכללות ביום ברצף, בין השאר תוכניות של חבר מועצת החכמים החדש של ש״ס, הרב ראובן אלבז והשר לשעבר הרב שלמה בניזרי. האזנו לתכניתו של הרב בניזרי ותמללנו מספר מובאות לדוגמא מדבריו, המתייחסות למפלגת הבית היהודי: הבית היהודי שמורנו זעק בקול גדול בית של גויים... כיפה ללא כיסוי בית ללא יהדות. מי שם מעצב את דעת הקהל? איילת שקד. היא מעצבת את דעת הקהל היא זאת שמתראיינת היא יושבת בוועדה אם יתגייסו בחורי ישיבות כמה. אם את לא מאמינה ביהדות לא מקיימת את המצוות תגידי לי איך את עוסקת בחיזוק? שאלה להפנות לבית היהודי... אתם מפלגה דתית? אני שואל אתכם רק תגידו לי הולכים עושים תג'ינגל שלהם בחור ובחורה צעירים... היא הזמרת שלהם שמובילה".

רגב ממשיך ומצטט "רצ״ב תמלול חלקי נוסף של דברי בניזרי, בו הוא תוקף את קבוצת ״חרדים עובדים״ אשר על פי הפרסומים מקיימת מגעים לתמיכה עם מפלגות שונות, ואשר לפיכך מהווה איום פוליטי על מפלגות אחרות וברור הרצון לעשות להם דה-לגיטימציה לצורך נטרול הפגיעה האפשרית במפלגות החרדיות שאינן שותפות לתפיסתם. עוד הוא תוקף את הנשים החרדיות אשר הכריזו על ריצה לכנסת וקראו שלא להצביע למפלגות שאינן מאפשרות היבחרות של נשים [״לא נבחרות - לא בוחרות״] דוגמת ש״ס".

לדבריו, "דברים אלה מהווים עבירה על סעיף 46 [א][3] לחוק הרשות השניה לטלוויזיה ורדיו, תש״ן - 1990 האוסר על ״מורשה לשידורים לשדר שידורים שיש בהם תעמולה מפלגתית למעט תעמולת בחירות המותרת על פי דין״, ועל סעיף 5 לחוק הבחירות, האוסר על תעמולת בחירות בתקופת 60 הימים המובילים לבחירות. אני מניח שאין חולק על כך שדברי תעמולה הנועדים לפגוע, לבקר ולעשות דה-לגיטימציה של יריבים פוליטיים אף הם בגדר תעמולת בחירות ותעמולה מפלגתית אסורה".

לסיום, דורש עו"ד רגב, "אני מקווה שתלונתנו הנוכחית תזכה לטיפול מיידי וחריף הרבה יותר, לאור העובדה שמדובר בהישנות העבירה ובמערכת הבחירות הסוערת הניטשת בימים אלה".

מ'קול ברמה' נמסר: "לידינו לא הגיעה כל תלונה. אם וכאשר נקבלה נגיב בהתאם".
קול ברמה חדוש תלונה רגב שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד