כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

נהג המרוצים ילמד תלמידי תיכון על זהירות בדרכים

ירין שטרן, מי שנחשב להבטחה הישראלית הגדולה בעולם המוטורי, יסביר לתלמידי התיכון על נהיגה בטוחה וזהירה. מנכ"ל אור ירוק: "הירתמותו למאבק בתאונות הדרכים חשובה ומבורכת והסברה והטמעה של נהיגה בטוחה בקרב בני הנוער יכול להציל חיים"

נהג המרוצים ילמד תלמידי תיכון על זהירות בדרכים



ירין שטרן, מי שנחשב להבטחה הישראלית הגדולה בעולם המוטורי, יסביר לתלמידי התיכון על נהיגה בטוחה וזהירה. שטרן, שכבר היום חורש את מסלולי המרוצים באירופה ורגיל למהירות של 200 קמ"ש, חובר בשיתוף פעולה לעמותת אור ירוק, ויעביר במסגרת ההכשרות של העמותה, שיעורים לתלמידי כיתות יב' בכל רחבי הארץ.

במסגרת המפגשים ישוחח ירין עם בני הנוער על הסכנות של נהיגה תחת השפעת אלכוהול, התמודדות עם לחץ חברתי, החשיבות של צבירת ניסיון כנהגים צעירים, חגירת חגורת בטיחות והסכנות של היסח הדעת תוך כדי שימוש בטלפון הסלולארי במהלך נהיגה, נושאים הרלוונטיים ביותר לקבוצת בני הנוער.

מנתונים של "אור ירוק" עולה שלמרות שצעירים מהווים 15% בלבד מאוכלוסיית הנהגים, הם גורמים ל- 20% מהתאונות, ול-21% מהתאונות הקטלניות והקשות. ב- 2013 נהרגו 39 נהגים צעירים בתאונות דרכים (פי שניים בהשוואה ל- 2012) ו-214 נהגים צעירים נפצעו קשה (68 נהגים צעירים היו מעורבים בתאונות דרכים עם אלכוהול). עוד עולה מנתוני עמותת "אור ירוק" כי כמעט אחד מכל שלושה נערים נוהג ללא רישיון; 73% מהנהגים הצעירים הודו כי הם נוהגים מעל המהירות המותרת, ו- 63% מהנהגים הצעירים הודו שהם נוהגים כשהם עייפים. בנוסף אחד מכל חמישה (20%) הודה כי הוא מכיר נהג צעיר שמשתתף במרוצי מכוניות.

ירין שטרן, אחד מהכישרונות הגדולים של הספורט המוטורי הישראלי, מתחרה מגיל 11. ירין החל את דרכו באליפות הקארטינג הישראלית, הוכתר ארבע פעמים כאלוף ישראל ואף ייצג את ישראל באליפות העולם בקארטינג. בגיל 17 עבר להתחרות במכוניות פורמולה. את עונתו הראשונה באליפות אירופה הפתוחה לפורמולה 3 סיים במקום השמיני והוכתר כ"רוקי המצטיין לעונת 2013". בעבר נהג בקבוצת אמיליו דה ויוטה הספרדית וכעת מתחרה בקבוצת Team west-tec הבריטית. עונה האחרונה של ירין היא עונת השיא בקריירה שלו, וכללה שלושה פודיומים. ירין משרת בצה"ל כספורטאי מצטיין ויוצא באופן סדיר לאימונים ותחרויות בחו"ל.

מנכ"ל עמותת אור ירוק שמואל אבואב בירך על שיתוף הפעולה: "הירתמותו של ירין למאבק בתאונות הדרכים היא חשובה ומבורכת והסברה והטמעה של נהיגה בטוחה בקרב בני הנוער יכול להציל חיים. הנתונים המדאיגים מחייבים גם את משרד החינוך להעניק לימודי תעבורה לכל תלמידי התיכון כדי להטמיע בהם את החשיבות של נהיגה אחראית ואת ההשלכות והסכנות של נהיגה במהירות מופרזת, היסח דעת בנהיגה ונהיגה תחת השפעת אלכוהול".

נהג המרוצים ירין שטרן הוסיף: "החיבור לעמותת אור ירוק שעוסקת בבטיחות בדרכים הוא טבעי עבורי, ובניגוד למה שאולי נהוג לחשוב נהגי מרוצים הם הנהגים הזהירים ביותר. נהיגה בכביש הציבורי איננה דומה לנהיגה במסלול המרוצים. זו הזדמנות עבורי לחלוק מעט מהניסיון שרכשתי במהלך השנים, עם תלמידים שצעירים ממני בסך הכול בכמה שנים ולהסביר להם על ההשלכות המסוכנות של נהיגה במהירות מופרזת, נהיגה תחת השפעת אלכוהול והיסח דעת".
אור ירוק תנועה רכב תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד