כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תומכי טרור

הבנקים הגדולים בדרום אפריקה מספקים פלטפורמה למימון חמאס

בנקים בדרום אפריקה מסייעים לממן את ארגון הטרור חמאס. מחקר חשף מה שנראה כרשת של כמה ארגונים דרום אפריקאים המעורבים עמוקות במימון חמאס. כמה בכירי חמאס, כולל הטרוריסטים שחיים בחו"ל מוסא אבו מרזוק ואוסאמה חמדאן, מכהנים במועצת הנאמנים של ארגון אל-קודס האחראי על הכספים

הבנקים הגדולים בדרום אפריקה מספקים פלטפורמה למימון חמאס
מחבלי חמאס בחאן יונס צילום: Atia Mohammed/Flash90

מחקר שנערך על ידי צוות עיתון ה'ג'רוזלם פוסט' ומספר מקורות, חשף מה שנראה כרשת של כמה ארגונים דרום אפריקאיים וחברות קש המעורבות עמוקות במימון פעילויות חמאס באמצעות קרן אל-קודס, ארגון בינלאומי שהוטלו עליו סנקציות על ידי ארה"ב והוא הוצא מחוץ לחוק בישראל. חמאס נעזר באמצעות חשבונות הרשומים בבנקים מקומיים מרכזיים בדרום אפריקה.

הקרן הבינלאומית אל-קודס הוקמה בביירות בשנת 2001 על ידי אנשי חמאס כדי לגייס כספים לארגון הטרור במסווה של כספי צדקה. לפי משרד האוצר האמריקני, הנהגת חמאס מנהלת את כל ענייני הקרן באמצעות אנשי חמאס המכהנים בדירקטוריון ובוועדות מנהליות אחרות, כל המסמכים, התוכניות, התקציבים והפרויקטים מנוסחים על ידי פקידי חמאס. בנוסף, כמה בכירי חמאס, כולל הטרוריסטים שחיים בחו"ל מוסא אבו מרזוק ואוסאמה חמדאן, מכהנים במועצת הנאמנים של אל-קודס.

כיום עומד בראש הקרן השייח חמיד בן עבדאללה אל-אחמר, איש עסקים תימני היושב בטורקיה, דמות מובילה במפלגת אל-אסלאח בתימן, שהיא סניף פוליטי של תנועת האחים המוסלמים במדינה.

חרף הסנקציות של ארה"ב וישראל, הקרן ממשיכה בפעילותה ברחבי העולם, וכוללת כשלושה עשר סניפים במדינות שונות, לעיתים בשמות שונים. בדרום אפריקה, קיים גם ארגון רשום בשם "Al-Quds Foundation SA" אשר מודה בגלוי שהם "סניף של קרן אל-קודס עם מטה בלבנון".

הארגון עצמו מתגאה בפעילות גיוס הכספים שלו, בטענה שהכספים יועברו לנזקקים בעזה. באתר הקרן מופיע שייח אברהים גבריאלס כמנהלה, המוביל את הסניף הדרום אפריקאי מאז 2019, העיתון דיווח כי ארבעה בנקים גדולים בדרום אפריקה מסייעים בהעברת הכספים.

בשנת 2017 נפגש גבריאלס עם משלחת חמאס בראשות חברי הלשכה המדינית של חמאס. הוא גם נפגש עם מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בעזה ב-2011 לאחר שהצטרף למסע המשט לעזה.

השייח' חמיד אל-אחמר הנ"ל אחראי לכל העסקאות. הוא איש עסקים בולט מצנעא, תימן. באתרו האישי הוא ציין כי הוא שימש כבעלים של בנק אסלאמי ושל תאגיד תקשורת תימני, הוא היה סגן נשיא חברת התיירות הערבית באזור המפרץ ותימן, חבר בוועדת הנפט והפיתוח בפרלמנט התימני, ואפילו קונסול הכבוד הכללי של פינלנד בתימן.

אל-אחמר הוא תומך נלהב של ארגוני טרור. ב-8 באוקטובר, יום לאחר הטבח של חמאס, הוא קרא לחות'ים בתימן להעניק סיוע לפלסטינים ו"להפוך הצהרות למעשים של תמיכה במאבק וההקרבה של העם הפלסטיני". בנוסף, בשנת 2006, דווח כי הוא בירך את חמאס על ניצחונו בעזה בבחירות ותרם מיליון דולר לחברה פלסטינית-תימנית.

דרום אפריקה מלחמת חרבות ברזל חמאס טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד