כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מנסה לאתגר את פוטין

מועמד עצמאי אסף 150 אלף חתימות כדי להתמודד לנשיאות רוסיה

המועמד העצמאי בוריס נאדז'דין אסף 150 אלף חתימות כדי להתמודד בבחירות לנשיאות בפדרציה הרוסית בחודש מרץ הקרוב. בוריס נאדז'דין מתמודד בבחירות מטעם מפלגת היוזמה האזרחית. הפוליטיקאי הכריז על ריצה בסוף 2023

מועמד עצמאי אסף 150 אלף חתימות כדי להתמודד לנשיאות רוסיה
בוריס נדז'דין צילום: צילום מסך

חבר הפרלמנט בוריס נאדז'דין אסף 150 אלף חתימות הנדרשים למועמדות לנשיאות רוסיה. נכון לאתמול 158,006 אנשים חתמו בשבילו, איסוף החתימות נמשך.

בוריס נדז'דין, הוא אורח קבוע בערוץ NTV הרוסי, אמר בעבר כי "על מנת להחזיר את המצב לקדמותו כדי שאנשים יוכלו לחיות חיים נורמאליים יש להחליף את ההנהגה הפוליטית הרוסית. כלומר הוא מציע להפטר מפוטין בבחירות ב 2024", והוא אכן מנסה לאתגר את פוטין, הסיכוי לכך קלוש עד בלתי אפשרי, גם כי הבחירות ברוסיה עם זיופים, וגם כי מי שמתמודד נגד פוטין, בדרך כלל נופל למותו מחלון גבוה.

כדי להיות מועמד לתפקיד הנשיא, יש צורך לאסוף חתימות מיותר ממחצית מהאזורים של הפדרציה הרוסית, ומספר החתימות מאזור אחד לא יכול לעלות על 2,500.

הצוות של נאדז'דין הצהיר שהם מתכננים להגיש 2,500 חתימות מ-40 אזורים לוועדת הבחירות המרכזית. לפי הנתונים, המספר הנדרש נאסף ביותר מ-20 אזורים.

בוריס נאדז'דין מתמודד בבחירות מטעם מפלגת היוזמה האזרחית. הפוליטיקאי הכריז על ריצה בסוף 2023.

ועדת הבחירות איפשרה לנדז'דין לאסוף חתימות ב-28 בדצמבר. בשלושת השבועות הראשונים הצליחו תומכיו לאסוף 25 אלף חתימות. לאחר שנדז'דין קיבל תמיכה מפוליטיקאים ידועים מהאופוזיציה, מספר החתימות שנאספו החל לגדול, תורים הופיעו בנקודות הרישום, ו-75 אלף החתימות הבאות נאספו תוך חמישה ימים בלבד.

דוברו של נשיא רוסיה דמיטרי פסקוב אמר ב-24 בינואר כי הקרמלין "אינו רואה בנדז'דין יריב" לוולדימיר פוטין.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד