כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המהנדסים מודאגים

נמל תעופה שעלה 18 מיליארד דולר שוקע לאט לאט

שדה התעופה ביפן שעלה 18 מיליארד דולר שקע עשרות מטרים מאז סיום בנייתו לפני 30 שנה, אך עדיין נעשה בו שימוש מדי יום. כ-150 מיליון דולרים הושקעו כדי להרים את האי, אבל מספר מהנדסים סבורים שזה מעט מדי ומאוחר מדי

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: unsplash

זה היה שדה התעופה שעלה 18 מיליארד דולר, אבל 30 שנה אחרי, נמל התעופה הבין-לאומי בקנסאי, יפן שוקע אט אט בים. השדה המשרת את העיר היפנית אוסקה, נבנה על שני איים מלאכותיים במפרץ אוסקה.

כשהשדה נפתח ב-1994 מיליונים היו נרגשים. התושבים שמחו ואמרו ששדה תעופה קרוב לביתם. באופן מוזר שדה התעופה התרחק יותר מהעיר מאז שנפתח לראשונה. הסיבה לכך היא שבכל שנה קנסאי אינטרנשיונל שוקע אט אט. 30 שנה אחרי שנפתח הוא שקע בים בגובה של 11 מטרים וחצי, והוא עושה זאת בקצב כל כך גבוה שמומחים סבורים שתוך 30 שנה מהיום הוא כבר יהיה לגמרי מתחת למים.

המהנדסים של קנסאי ידעו ששדה התעופה שוקע מעט, אבל חזו שהוא ישקע קצת ממש על פני תקופה של 50 שנה. אולם תוך שש שנים, חלקים מהאי הראשון מבין שני האיים החלו לשקוע. כ-150 מיליון דולרים הושקעו כדי להרים את האי, אבל מספר מהנדסים סבורים שזה מעט מדי ומאוחר מדי.

המהנדסים שיערו שהוא ישקע בגובה 4 מטרים לאורך 50 שנה ואז יתייצב. אך כאמור קצב השקיעה הינו משמעותי, ובתוך 6 שנים הוא שקע ארבעה מטרים ולא נראה שזה יסתיים בקרוב.

סביר להניח ששדה התעופה ימשיך לשקוע. המהנדסים מודאגים לא רק מקצב השקיעה אלא גם מהעובדה שקנסאי למעשה לא שווה. זה אומר שחלקים משדה התעופה שוקעים בקצב שונה.

בשנת 2016 לבדה, יותר מ-26 מיליון אנשים השתמשו בקנסאי, מה שהפך אותו לאחד מ-30 שדות התעופה העמוסים ביותר באסיה. עם זאת, כמה זמן זה עשוי להימשך, לא ברור.

יפן טיסות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד