כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הואשם בהפלת מטוס

ארבע שנות מאסר לפושע מלחמה שהעליב את פוטין

איגור גירקין, לאומן רוסי פושע מלחמה שהעליב את פוטין, ודיבר על התמודדות בבחירות נגד פוטין בבחירות לנשיאות במרץ, נכלא לארבע שנים. השופט גם אסר על גירקין, פעם בלוגר פעיל, להשתמש באינטרנט במשך שלוש שנים

ארבע שנות מאסר לפושע מלחמה שהעליב את פוטין
בית כלא צילום: freepik

הלאומן הרוסי איגור גירקין, שהאשים את הנשיא ולדימיר פוטין ואת צמרת הצבא בכך שלא מנהלים את מלחמת אוקראינה בצורה יעילה מספיק, הורשע אתמול בבית משפט במוסקבה בהסתה לקיצוניות ונכלא לארבע שנים.

גירקין, שהכחיש את האשמה, העלה רעיונות קצת הזויים לגבי התמודדות מול פוטין בבחירות לנשיאות במרץ הקרוב, ואמר שהוא יכול לעשות עבודה טובה יותר מהמנהיג הוותיק של רוסיה. השופט גם אסר על גירקין, פעם בלוגר מפורסם, להשתמש באינטרנט במשך שלוש שנים.

הערוץ הרשמי של גירקין בטלגרם, שמנוהל על ידי חבריו, דיווח שהוא לא קיבל את פסק הדין והכריז את המילים: "אני משרת את המולדת".

סרגיי מרקוב, יועץ בקרמלין לשעבר, אמר כי עונשו של גירקין היה ללמד לקח אנשים המחזיקים מעצמם כפטריוטים. "העלבת מנהיג של מדינה שנלחמת נגד התוקפנות של קואליציה עולמית ענקית זה לא פטריוטיות", כתב מרקוב בטלגרם.

"פטריוט יכול לבקר את הטעויות של ההנהגה. אבל פטריוט לא יכול להעליב בחוצפה את הנהגת המדינה ברגע קשה למדינה. המשפט של סטרלקוב הוא לקח לכולם: פטריוטיות היא לא פינוק". הצוות המשפטי של גירקין מתכנן לערער על פסק הדין.

גירקין הוא קצין לשעבר של שירות הביטחון ה-FSB של רוסיה, גירקין עזר לרוסיה לספח את חצי האי קרים מאוקראינה בשנת 2014. זמן קצר לאחר מכן, הוא עזר לארגן מיליציות פרו-רוסיות שכבשו חלק ממזרח אוקראינה.

יצוין, כי בית משפט בהולנד גזר בשנה שעברה על גירקין מאסר עולם בהיעדרותו, בשל מעורבותו בהפלת המטוס של חברת 'מלזיה איירלנייס' באוקראינה בשנת 2014 והביא בכך למותם של 298 נוסעים ואנשי צוות שהיו על המטוס.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד