כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
סקר מחמיא לנשיא לשעבר

יתרון של שישה אחוזים לטראמפ על פני ביידן

40 אחוז מהבוחרים בארה"ב הודיעו שיצביעו לטראמפ, ורק 34 אחוז אמרו שבכוונתם להצביע לנשיא המכהן ג'ו ביידן. 18 אחוז אמרו שאין להם שום כוונה להשתתף בבחירות לנשיאות

יתרון של שישה אחוזים לטראמפ על פני ביידן
ג'ו ביידן/ דונלד טראמפ צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ/unsplash

הדהרה של טראמפ לעבר הבית הלבן הולכת והופכת יותר ויותר ברורה, לאחר שהביס בקלות את כל המתמודדים מולו בפריימריז הרפובליקני באייווה, ולאחר שניצח גם בניו המפשייר את המתמודדת היחידה שנותרה מולו במירוץ, ניקי היילי, מגיע סקר של סוכנות הידיעות 'רויטרס', ומחזק עוד יותר את ההערכות שטראמפ אכן מחזיק בסיכוי גדול מאוד לנצח בבחירות לנשיאות שיתקיימו בעוד כעשרה חודשים.

על פי הסקר החדש, 40 אחוז מהבוחרים בארה"ב הודיעו שיצביעו לטראמפ, ורק 34 אחוז אמרו שבכוונתם להצביע לנשיא המכהן ג'ו ביידן. 18 אחוז אמרו שאין להם שום כוונה להשתתף בבחירות לנשיאות, ובתווך נותרו שמונה אחוז של מתלבטים. טעות הדגימה המרבית בסקר, לפי עורכיו, עומדת על שלושה אחוזים בלבד, כך שלו היו הבחירות מתקיימות כיום, טראמפ היה מביס את ביידן בקלות, לפי כל תרחיש אפשרי.

יצוין שגם בתרחיש לפיו בבחירות יתמודד גם רוברט קנדי ג'וניור, בנו של הסנאטור המפורסם שנרצח בידי מתנקש פלסטיני כשהתמודד על הנשיאות לפני יותר מ-55 שנה, טראמפ עדיין שומר על פער של שישה אחוזים מביידן, למרות שקנדי צפוי לפי הסקר הזה לגרוף שמונה אחוז מתוך הקולות של אלו שכבר החליטו למי להצביע.

בכזה מקרה, קנדי צפוי להחזיק בשמונה אחוזים, טראמפ ירד ל־36 אחוזים, ואילו ביידן יישאר עם 30 אחוזי תמיכה בלבד. מדובר בסקר חיובי מאוד לטראמפ בעיקר בשל העובדה שבאותו הסקר, שנערך על ידי אותו המכון ובאותה השיטה שבועות אחדים קודם לכן, שרר שוויון בתוצאה בין טראמפ ובין ביידן, וכעת טראמפ מוביל על פני ביידן בפער של שישה אחוזים, הישג שאפילו טראמפ עצמו לא העז לחלום עליו.

נתונים אלו, משחקים לרעתה של המתמודדת הרפובליקנית ניקי היילי שנותרה אחרונה במירוץ הרפובליקני מול טראמפ, וזאת משום שהיא ביססה את הקמפיין שלה על הטענה שלטראמפ אין סיכוי להיבחרשנית לנשיאות, ולכן מוטב יהיה אם היא זו שתתמודד. הסקרים שמראים על פער משמעותי לטובתו של טראמפ, שומטים את הקרקע מתחת לטענותיה של היילי, ומרחיקים אותה עוד יותר מחלום הנשיאות.

דונלד טראמפ ג'ו ביידן בחירות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד