ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

חשש מהגבלות חדשות על מצוות ברית מילה בבלגיה

תביעה הוגשה נגד מוהלים וגדולי ישראל באנטוורפן ששימשו כסנדק בבריתות. התביעה הוגשה בידי אדם שתמך בעבר באויבי ישראל והורחק מהקהילות היהודיות ומי שכבר תבע בעבר רבנים באמתלות שונות. בין הנתבעים כ"ק האדמו"ר מפשעווארסק ששימש כסנדק ונתבע כ"שותף לפשע". כורת הברית

חשש מהגבלות חדשות על מצוות ברית מילה בבלגיה
ברית מילה. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

תביעה מתריסה ומקוממת שהוגשה נגד המוהלים באנטוורפן היהודית, מעוררת סערה בקרב יהודי הקהילה שנרעשו מעזות המצח של מגיש התביעה - יהודי שידיו רב לו עוד בעבר בהתרסה והקנטה של קהילות יהודיות באירופה, והפעם הגדיש את הסאה כאשר מלבד הגשת התביעה כנגד המוהלים ממשיכי המסורה בקיום מצוות מילה בדרך המסורה לנו מדור דור, הוסיף להתלונן כנגד רבנים ואדמו"רים המשמשים כסנדקים בבריתות, בתואנה כי הם "שותפים לפשע", עפרא לפומיה, כך דיווח ישראל רוזנר בעיתון יתד נאמן.

בין הנתבעים כ"ק האדמו"ר מפשעווארסק ואף גאב"ד קהילת "שומרי הדת" המנוח הגאון רבי דוד משה ליברמן זצ"ל, ששימשו רבות בכיבוד הסנדקאות.

לאור התביעה הקנטרנית, החלו רשויות החוק לבדוק את התלונות שהוצגו בתביעה ודיון ראשון התקיים בשבוע האחרון. עם זאת, בקהילה היהודית החליטו שלא לעלות את הנושא לסדר היום, כדי לא להעניק את ליטרת הבשר למגיש התביעה שמטרתו להערכתם ולדבריהם היא ניסיון נוסף למשוך תשומת לב וניסיון לנקום. לדבריהם: "זה קשה מאוד להכלה, שכן בעבר היו אלו נוכרים שהתנכלו לברית מילה ועתה מדובר ביהודי. מהרסיך ומחריבך ממך ייצאו", אמרו.

יחד עם זאת, עורכי הדין שנשכרו לטפל בסוגיה, הביעו תקווה כי למרות פתיחת החקירה התיק ייסגר ללא משמעות פלילית. אחד המוהלים שביקש שלא לצטט את שמו, סיפר כי "יש חוק בבלגיה שכל תלונה שמגיעה אל פתחו של בית המשפט צריכים לחקור. אבל ההערכות הן, כי אחרי חקירה פנימית, התובע הממשלתי יכול להחליט שאין מספיק הוכחות או עניין ציבורי ואז מבטלים את התלונה וסוגרים את התיק".

כאמור, הפרשיה עוררה סערה בקרב תושבי אנטוורפן והזכירה מאבקים נשכחים באירופה סביב סוגיית ברית המילה שניהלו נוכרים באיצטלה של "צער קטינים", כשהכוונה היתה אנטישמית ונסיון להצר רגלי יהודים. יחד עם זאת, לבקשת ראשי הקהילה ובעצת עורכי הדין הקהילה לא יצאה בריש גלי כנגד מגיש התלונה מטעמים שונים, כשהמטרה הראשית העומדת לנגד עיניהם היא סיום הסאגה ללא נזק, לטובת המשך קיום מסורת ישראל מדור דור.

ברית מילה בלגיה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד