י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

האיחוד האירופי התייחד עם קורבנות פריז

שגרירי מדינות וחברי נציבות ופרלמנט האיחוד, השתתפו בטקס אזכרה לקורבנות הפיגועים בפריז

הרב מרגולין עם פרנס טימרמנס. צלם: eja
הרב מרגולין עם פרנס טימרמנס. צלם: eja

עשרות שגרירי מדינות וחברי נציבות ופרלמנט האיחוד, התייחדו עם זכר קורבנות הפיגועים בפריז בטקס אזכרה בבירת האיחוד, בריסל, שיזם איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי.

במהלך הטקס ציין סגן נשיא הנציבות האירופית, פרנס טימרמנס, כי: "אנו צריכים להילחם באנטישמיות. זו אחריות שצריכה להתחלק בין כלל הקהילות והאינדיבידואלים בחברה האירופית". בפרפרזה על נאומו של ראש ממשלת צרפת, ציין טימרמנס: "אם אין עתיד ליהודי אירופה – אין עתיד לאיחוד האירופי".

בתוך כך, ציין נשיא הנציבות האירופית, ז'אן קלוד יונקר, כי הוא נענה ליוזמת איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי, וישאיר את האורות במשרדו ובביתו דלוקים בערב יום השואה הבינלאומי, כהזדהות עם הקהילה היהודית.

שגריר צרפת באיחוד האירופי, פיייר סלאל, הודה באירוע כי הפיגוע במרכול הכשר היה שונה מפיגועים אחרים וציין כי: "עיתונאים נרצחו מפני שהיו עיתונאים, קריקטוריסטים מפני שהיו קריקטוריסטים ויהודים נרצחו רק בגלל שהיו יהודים".

טקס הזיכרון שנערך בשיתוף ארגון ה–EJCC, נפתח בעדותו של אביה של שרה ביטון, אחת הניצולות מהפיגוע במרכול הכשר בפאריז, שסיפר על כך שהתחבאה עם תינוקה במקרר במרתף המרכול.

מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי (EJA), הרב מנחם מרגולין שאירח את טקס הזיכרון הודה לבכירי האיחוד האירופי על הירתמותם למציאת פתרונות אבטחה למוסדות יהודים, אך הזהיר: "אינני רוצה לחשוב שהמנהיגים שלנו התרגלו כל כך לטרור נגד יהודים עד כדי כך שהם "מתעוררים" רק כאשר הטרור מכוון כנגד לא יהודים באירופה חיים ברגע זה כ–3 מיליון יהודים הנמצאים תחת איום יומיומי רק בגלל היותם יהודים".

בטקס השתתף גם האימאם ראשיד בירבך, שגינה את הפיגועים וקרא למנהיגי אירופה לעזור לקהילה המוסלמית להתמודד עם הקיצונים בתוכה, שלדבריו פוגעים במוסלמים האמתיים.

עוד השתתפו בטקס: נשיא הקרי"ף, אריאל עמאר, והשגרירים לאיחוד האירופי מגרמניה, איטליה, פורטוגל, לטביה, קרואטיה ובלגיה.
איחוד שגרירים רבנים אירופה פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד