כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תוך כדי מלחמה

עשרות אנשי ביטחון קוראים להדיח את נתניהו: "איום קיומי על המדינה"

יותר מ-40 בכירים ביטחוניים לשעבר, קראו לנשיא ויו"ר הכנסת להדיח את נתניהו מתפקידו. הבכירים טוענים במכתבם כי רה"מ נושא באחריות העיקרית לנסיבות שהובילו לטבח, ומאשימים אותו בהשקעה בחמאס על חשבון הרשות הפלסטינית - בניגוד לעמדת ארה"ב

עשרות אנשי ביטחון קוראים להדיח את נתניהו: "איום קיומי על המדינה"
נתניהו בכנסת צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

יותר מ-40 בכירי ביטחון לשעבר, מדענים ומנהיגים עסקיים בולטים שלחו מכתב לנשיא וליו"ר הכנסת בדרישה להדיח את נתניהו מתפקידו בגלל שלדעתם הוא "איום קיומי על המדינה".

החותמים על המכתב כוללים ארבעה בכירי ביטחון החוץ והפנים של ישראל, שני רמטכ"לים לשעבר ושלושה זוכי פרס נובל.

המכתב שתוכנו פורסם ברשת CNN מציין לגנאי את הקואליציה שנתניהו הקים "הממשלה הימנית ביותר אי פעם בישראל", יחד עם מאמציו השנויים במחלוקת לשנות את מערכת המשפט בישראל, שלדבריהם הובילו לכשל בביטחון שהובילו לפיגועי 7 באוקטובר, היום הקטלני ביותר בתולדות ישראל.

"אנו מאמינים שנתניהו נושא באחריות העיקרית ליצירת הנסיבות שהובילו לטבח האכזרי של למעלה מ-1,200 ישראלים ואחרים, לפציעתם של למעלה מ-4,500 ולחטיפתם של יותר מ-230 אנשים, מהם למעלה מ-130 עדיין מוחזקים בשבי חמאס. דמו של הקורבן על ידיו של נתניהו".

המכתב נשלח לנשיא יצחק הרצוג ביום חמישי וליו"ר הכנסת אמיר אוחנה היום.

"מנהיגי איראן, חיזבאללה וחמאס", נכתב במכתב, "שיבחו בגלוי את מה שהם ראו כתהליך מערער יציבות ושוחק את היציבות ישראל, בראשות נתניהו, וניצלו את ההזדמנות לפגוע בביטחון ישראל".

בין 43 החותמים הרמטכ"לים לשעבר משה יעלון ודן חלוץ, ראשי המוסד לשעבר תמיר פרדו ודני יתום, ונדב ארגמן ויעקב פרי, שהיו ראשי השב"כ.

על המכתב חתמו גם מנכ"לים לשעבר, שגרירים, פקידי ממשל ושלושה חתני פרס נובל לכימיה - אהרון צ'חנובר, אברם הרשקו ודן שכטמן.

"המצבים שהביאו את ישראל לבחירות לפני כן הם כמעט כלום בהשוואה למה שעובר על ישראל עכשיו", אמר חיים תומר, איש מוסד ותיק שפרש לאחר שעמד בראש אגף המודיעין של הסוכנות וחתם על המכתב בדרישה להדיח את נתניהו. "כולם מבינים שנתניהו לא כשיר להנהיג את ישראל", אמר תומר ל-CNN.

החותמים על המכתב מאשימים את נתניהו בכך שהשקיע שנים בתמיכה של חמאס בעזה על חשבון הרשות הפלסטינית, שארה"ב טענה שיש לשקם אותה כדי לשלוט הן בגדה המערבית והן בעזה.

במשך שנים מסרה קטאר מזוודות מלאות מזומנים לעזה באישור נתניהו. הכסף נועד לתשלום משכורות עובדי מדינה וקצבאות גמלאים. כעת הוא מועבר באמצעות העברות בנקאיות ולא במזומן, בחודש שעבר, קטאר הודיעה כי היא ממשיכה לשלם אותו.

במכתב מואשם את נתניהו בכך שסירב לקחת אחריות לפיגועי 7 באוקטובר, "ובמקום הוא מאשים אחרים, את אלו שלחמו להצלת הדמוקרטיה הישראלית ממעשיו ותוכניותיו ההרסניות, וכעת מתגייסים מכל הלב לתמוך במאמצי המלחמה הלאומיים של ישראל".

המכתב מסתיים בקריאה לנשיא וליו"ר הכנסת להחליף את ראש הממשלה, וכן באזהרה: "העם הישראלי וההיסטוריה היהודית לא יסלחו לכם אם לא תמלאו את אחריותכם הלאומית המרבית".

ראש המוסד בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל הרשות הפלסטינית שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 66 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד