כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
כל התגובות

נתניהו הורה לשרים: אל תגיבו להחלטת האג

ראש הממשלה נתניהו הורה לשרי הממשלה לא להתבטא פומבית ביינתים בעניין החלטת בין הדין הבינלאומי בהאג | בן גביר: "בית הדין הזה אינו מבקש צדק, אלא את רדיפת העם היהודי"

נתניהו הורה לשרים: אל תגיבו להחלטת האג
ישיבת ממשלה צילום: לע"מ

בישראל מגיבים לצווים של בית המשפט הבינלאומי בהאג לפיהם ישראל צריכה לנקוט בצעדים למניעת פגיעה נרחבת בעזתים, וצריכה לעשות מאמץ להקל על הכנסת סיוע הומניטרי.

לפי דיווח ב'כאן 11', ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את שרי בממשלה באמצעות ראש המל"ל לא להגיב פומבית לפרסום ההחלטה בהאג - עד שתגובש העמדתה הרשמית של ישראל. עם זאת שר אחד וכמה ח"כים כולל מ'הליכוד' לא התאפקו ושחררו תגובות מיידיות.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב בכל זאת: "החלטת בית הדין האנטישמי בהאג מוכיחה את מה שהיה ידוע מראש: בית הדין הזה אינו מבקש צדק, אלא את רדיפת העם היהודי. הם שתקו בשואה והיום ממשיכים בצביעות ועולים שלב נוסף. האג שמאג! אסור להישמע להחלטות המסכנות את המשך קיומה של מדינת ישראל, ועלינו להמשיך בכתישת האויב עד הניצחון המוחלט".

חבר הכנסת דן אילוז  ממפלגת 'הליכוד' הגיב: "ההחלטה שהתקבלה בהאג עושה צחוק מהמציאות. המצב דומה לתרחיש שבו היו יושבים שופטים תומכי הנאצים אחרי מלחמת עולם השנייה, מתבססים על ציטוטים של תומכי נאצים כמו אונר"א, ודנים על השאלה אם ארצות הברית ובריטניה ביצעו רצח עם בגלל שהם שיחררו את העולם החופשי מהנאצים".

"מי שבאמת ניסה לבצע רצח עם זה אך רק החמאס. לקרוא ולהצהיר שעל מדינת ישראל לשמור על החוק הבינלאומי זה כמו לבקש מצייר לצייר. מדינת ישראל שומרת חוק, ותמשיך לעשות זאת, ולכן אין כל משמעות אמיתית להחלטת בית המשפט חוץ מפגיעה מכוונת במעמדה המדיני של ישראל. את התביעה היה צריך לדחות על הסף. אנחנו נמשיך במשימה לחיסול המוחלט של חמאס-דאעש, פני הרוע בעולם, לטובת ישראל ולטובת העולם החופשי כולו", הוסיף.

ח"כ צבי סוכות מ'הציונות הדתית' כתב: "לא ואטורי ולא עמיחי אליהו. הם מצטטים את הנשיא, ראש הממשלה ושר הביטחון. המשך ישיר לאנטישמיות בכל הדורות - אנטישמים על מלא".

ח"כ דני דנון מ'הליכוד' הגיב: "ההחלטה ההזויה של בית הדין בהאג היום מנותקת לחלוטין מכל מציאות בשטח ולא תרתיע אותנו מהשגת מטרתינו – חיסול חמאס והחזרת כל החטופים. לא שכחנו את הטרור, הטראומה והקורבנות של ה-7 באוקטובר. נילחם עד להשגת כל מטרותינו – וננצח!".

חברת הכנסת יוליה מלינובסקי מ'ישראל ביתנו' כתבה: "מבחינה משפטית, הצוות שלנו עשה עבודה מצויינת ויצאנו בזול. מבחינה תדמיתית-מדינית ספגנו נזק קולוסאלי ובלתי הפיך. מלכתחילה זו הייתה טעות להתייצב שם ולקחת חלק בהליך כי נתנו לגיטימציה לאויבנו ואגב שלא יהיה ספק, הסיפור של התביעה נגדנו זו לא דרום אפריקה אלא ציר הרשע שהפעיל אותה והיום בפסיקה קיבל את מבוקשו".

חבר הכנסת לשעבר ניר אורבך הגיב: "מצד אחד מצטטים את הנשיא הרצוג מבלי להתייחס למציאות בה נאמרו הדברים ומצד שני מסתמכים על שקרי אונר"א. ברור לאיזה כיוון זה הולך (לא שזה לא היה ברור מלכתחילה). ובכל זאת אפילו בית הדין העיוור בהאג מבין שזה רחוק מאד מרצח עם".

בהצבעה של 15-2 החליט כאמור בית המשפט בהאג כי על ישראל לנקוט באמצעים אפקטיביים למניעת רצח עם, ולשמור את הראיות במסגרת האמנה נגד רצח עם בכל הקשור לאוכלוסייה בעזה.

בהצבעה של 16-1 קבע כי על ישראל לנקוט באמצעים שיענו על הצרכים ההומניטריים של הפלסטינים ברצועה. בהקראת החלטת בית הדין, אמרה נשיאתו ג'ואן דוהניו: "בית המשפט לא יכול להיענות לבקשתה של ישראל לבטל את התביעה. על ישראל להעניש את הגורמים הגורמים להסתה ציבורית וקוראים לרצח עם, ולהגיש תוך חודש לבית הדין דוח על הצעדים שנקטה".

גורמים גורמים ישראליים בכירים אמרו לעמית סגל על ההחלטה: "הרטוריקה זוועה, התוצאה מצוינת".

 

בנימין נתניהו צחי הנגבי בית הדין הבינלאומי בהאג מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד