כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
המחבלים יורים בלי הפסקה

תיעוד: הדקות הראשונות מהקרב על מוצב סופה ב-7 באוקטובר

תיעוד מיוחד מחדר האוכל במוצב סופה בו הסתתרו לוחמי הנח"ל בקרב שארך 14 שעות - ובמהלכו חוסלו 55 מחבלים שחדרו למוצב, נחשף אחרי 112 ימים ב'כאן 11'

תיעוד: הדקות הראשונות מהקרב על מוצב סופה ב-7 באוקטובר
לוחמי שייטת 13 במוצב סופה צילום: מתוך התיעוד

תיעוד חדש שפורסם ב'כאן 11' חושף את הדקות הראשונות מהלחימה ב-7 באוקטובר במוצב סופה. בתיעוד נראים לוחמי הנח"ל כאשר הם מסתתרים בחדר האוכל במוצב מהירי הבלתי פוסק של המחבלים.

לאחר שעות ובסיוע מסוק קרב ולוחמי שייטת שהגיעו ונלחמו במקום הוחזרה השליטה על המוצב. בקרב שארך 14 שעות, חוסלו 55 מחבלים שחדרו למוצב ונהרגו 11 לוחמים: שישה לוחמי סיירת נח"ל, ארבעה לוחמי גדוד 50 של הנחל וסמג"ד קרקל.

כוחות סדירים וכוחות מילואים של היחידה הוזנקו במסוקים תוך זמן קצר מהגעת הדיווחים על החדירה בגבול עזה באותו הבוקר, וחברו לכוחות הלוחמים בשטח למאמץ משותף. על פי דובר צה"ל לוחמי השייטת עברו מנקודה לנקודה ביישובים ולחמו במחבלים תחת אש ברחבי עוטף עזה, במטרה לחסל את המחבלים ולשחרר בני ערובה.


הכוחות של שייטת 13 פעלו במספר רב של מוקדים, בהם קיבוץ בארי, מוצב סופה, כפר עזה, סעד, מפלסים וניר עוז. במהלך הקרבות חיסלו לוחמי היחידה יותר מ-60 מחבלי חמאס וחילצו כ-250 אזרחים חיים. במהלך הפעילות גם נעצרו 26 מחבלים, בהם סגן מפקד החטיבה הימית הדרומית של החמאס, מוחמד אבו ע'אלי. בנוסף, בקיבוץ ניר עוז שחרר הכוח 150 אזרחים ממצור.

מתחקיר שפרסם הניו יורק טיימס על מתקפת הפתע של חמאס, עולה כי לצה"ל לא הייתה תוכנית מסודרת לפלישה, לוחמים התכתבו בוואטסאפ ונעזרו ברשתות החברתיות כדי לבחור מטרות בשטח. כמו כן, לפי התחקיר, טייסי מסוקים התבקשו לבחור מטרות על בסיס פרסומים תקשורתיים וערוצי טלגרם.

גם בזמן המתקפה, צה"ל העריך שחמאס מסוגל לפרוץ במקומות ספורים לאורך גדר הגבול בין רצועת עזה וישראל. בפועל היו יותר מ-30 פרצות דרכן חדרו המחבלים לשטח ישראל. בניו יורק טיימס טוענים שגם בשב"כ היו במצב נואש, וראש השב"כ רונן בר קרא לכל הכוחות המאומנים שמחזיקים בנשק לרדת דרומה.

סופה מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד