כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
דרישה ל-30 שנות מאסר

אנטישמי שיצא למסע טרור נגד חרדים הודה באשמה

מחבל שהואשם במסע פשע אנטישמי בן שעות ארוכות בלייקווד וג'קסון, ניו ג'רזי ב-2022, הודה באשמה. הוא הודה בכל הפשעים שביצע, ואמר שהסיבה שעשה זאת היא כי "צריך לעשות את זה", כי "אלה השדים האמיתיים", וכשנשאל למי הוא מתכוון, אמר "היהודים החסידיים"  

אנטישמי שיצא למסע טרור נגד חרדים הודה באשמה
דיון מארש צילום: באדיבות המצלם

דיאן מארש, בן 28 ממנצ'סטר, ניו ג'רזי, ארה"ב הודה בסוף השבוע באשמה של טרור בגין התקפותיו נגד יהודים חרדים בלייקווד וג'קסון בשנת 2022. ב-22 במרץ 2024 יינתן גזר דינו, המדינה תבקש 30 שנות מאסר ללא אפשרות לשחרור על תנאי.

המחבל, דיאן מארש, הואשם במספר עבירות, לרבות ניסיון רצח והפחדה בגין אלימות נוראה, שכללה דקירות, חטיפת מכוניות, דריסה, והכאה נוראה, בהולכי רגל חרדים בלייקווד ובג'קסון בניו ג'רזי ארה"ב.

הוא הודה בכל הפשעים שביצע, ואמר שהסיבה שעשה זאת היא כי "צריך לעשות את זה", כי "אלה השדים האמיתיים", וכשנשאל למי הוא מתכוון, אמר "היהודים החסידיים".

באפריל 2022 הנאשם הוציא נהג חרדי מרכב בלייקווד, היכה אותו שוב ושוב בפניו ונמלט מהאזור ברכב. הפצוע פונה על ידי מתנדבי ארגון הצלה לבית החולים. לאחר מכן ניסה לחטוף רכב אחר בו גם היה נהג חרדי, הוא פגע בנהג, אך לא הצליח לגנוב את הרכב. המקרה השלישי היה אירוע דריסה. הולך רגל חרדי נפגע מרכבו.

המקרה הרביעי היה אירוע דקירה, יהודי חרדי נדקר בחזהו. באירוע החמישי הולך רגל נפגע מרכב באזור, השוטרים שהגיעו הצליחו לקבוע כי הקורבן נפגע מאותו רכב שנלקח בתקרית חטיפת הרכב בלייקווד מוקדם יותר באותו היום. 

לאחר שפורסמו המקרים הקשים. אגודת ישראל של אמריקה פרסמה תגובה. "מזועזעים ונחרדים מההתקפות האכזריות על קורבנות יהודים אורתודוקסים בלייקווד ובג'קסון, ניו ג'רזי. אנו משבחים את התגובה המהירה של רשויות אכיפת החוק, ומודים במיוחד למשטרת לייקווד ולאלה של העיריות שמסביב, התובע של מחוז אושן, משרד התובע הכללי של ניו ג'רזי, המושל מרפי וה-FBI שכולם ביצעו את הדרוש וחקרו את פשעי השנאה הללו, ומאבטחים את הקהילה שלנו.

 

 

 

 

ניו ג'רזי אנטישמיות פיגוע דריסה פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד