ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
לקחו חלק בטבח

בישראל דורשים לפטר את ראשי אונר"א ולפתוח בחקירה

לאחר שהתברר כי אנשי אונר"א לקחו חלק בטבח ב-7 באוקטובר, בישראל דורשים מהאו"ם לפטר את ראשי אונר"א ולפתוח מיידית בחקירה אודות האירועים. שר החוץ כץ: "על האו"ם לפטר מיד את ראשי אונר"א ולפתוח בחקירה עצמאית"

בישראל דורשים לפטר את ראשי אונר"א ולפתוח בחקירה
וסטים צבאיים בתוך שקי אונר"א צילום: דובר צה"ל

שר החוץ ישראל כ"ץ דורש מהאו"ם לפטר את ראשי אונר"א ולפתוח מיידית בחקירה אודות האירועים. ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, פינלנד, איטליה ובריטניה הודיעו על עצירת המימון לאונר"א אחרי שהתברר שחלק מעובדיו נטלו חלק בטבח הנורא ב-7 לאוקטובר.

"אנחנו לא נוותר ונדרוש שהאירועים יחקרו תום. על האו"ם לפטר מיד את ראשי אונר"א ולפתוח בחקירה עצמאית ושקופה של כל מה שהתרחש באונרא-חמאס עזה" אמר השר כץ.

השר הוסיף: "אני קורא למדינות נוספות ללכת בעקבותיהן. רבים מעובדי אונר"א הם אנשי חמאס שמסייעים לו במתן מחסה לפעילות טרור ובשמירת שלטונו. חייבים לוודא שאונר"א לא תהיה חלק מהיום שאחרי בעזה ושגורמים אחרים יבואו במקומה".

השר הוסיף: "מברך את הממשל האמריקאי על החלטתו להפסיק את המימון לארגון אונר"א, אחרי שהתברר שחלק מעובדיו נטלו חלק בטבח הנורא ב-7 לאוקטובר. אנחנו מתריעים כבר שנים: אונר"א מנציחה את "בעיית" הפליטים, מרחיקה את השלום ומשמשת כזרוע אזרחית של חמאס בעזה. מברך את קנדה שהצטרפה להחלטה ומצפה שמדינות נוספות ילכו בעקבותיה. אונר"א צריכה לשלם מחיר על מעשיה. אונר"א היא לא הפתרון - רבים מעובדיו הם אנשי חמאס שמזוהים עם השקפותיו הרצחניות ומסייעים לו במתן מחסה לפעילות טרור ובשמירת שלטונו".

השר הבהיר: "משרד החוץ בהנהגתי מתכוון להציב כיעד מרכזי בפעילותו קידום מדיניות שתבטיח שאונר"א לא יהיה חלק מהיום שאחרי בעזה וגורמים אחרים יבואו במקומו. נפעל כדי לגבש תמיכה דו-מפלגתית בארה"ב, באיחוד האירופי, ובמדינות נוספות בעולם למדיניות זו להפסקת פעילות אונר"א בעזה. אנו דורשים מהאו"ם לנקוט צעדים אישיים מידיים נגד ראשי אונר"א".

שר החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, הגיב על הגילוי לגבי אונר"א: "אנו מודאגים מאוד מההאשמות על מעורבות צוות אונר"א בפיגועי הטרור ב-7 באוקטובר בישראל. האיחוד האירופי חוזר על הגינוי החריף ביותר לתקיפות של מחבלי חמאס נגד ישראל, שאין להן הצדקה. אונר"א ממלאת תפקיד חיוני במשך שנים רבות בתמיכה בפליטים פלסטינים פגיעים בגישה לשירותים חיוניים כגון חינוך ובריאות, והיא שותפה מכרעת של הקהילה הבינלאומית, כולל האיחוד האירופי. אנו בקשר עם אונר"א, מצפים שהיא תספק שקיפות מלאה לגבי ההאשמות ותנקוט בצעדים מיידיים נגד הצוות המעורב. הוועדה תגבש צעדים נוספים ותפיק לקחים על סמך תוצאת החקירה המלאה והמקיפה".

מלחמת חרבות ברזל עזה ישראל כץ אונר"א האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד